Small World je oceňovaná desková hra, která loni oslavila své první kulatiny. Za tu dobu dostala velkou spoustu rozšíření, ale Small World of Warcraft bude samostatnou hrou, jejíž mechanismy vycházejí z této novodobé klasiky.
A o co ve Small Worldu jde? Jednoduše o nadvládu na celým světem, v tomto případě Azerothem. Hráči se v průběhu hry stávají vládci různých ras od orků přes trpaslíky a trolly až po Worgeny, s jejichž pomocí dobývají nová území a získávají tak body. Tedy typický area control.
Jenže unikátnost systémů hry tkví v jejích rasách. Každá rasa je sama o sobě jedinečná a otevírá tak možnosti jiným strategiím než ostatní, ale ještě k tomu se ke každé z nich náhodně připojuje další vlastnost, což slušně podporuje znovuhratelnost.
Tyto rasy si hráči postupně rozebírají, přičemž za lepší kombinace (rozuměj, které se jim hodí víc) musí vysolit zlaťáky na horší kombinace, které se tak stávají atraktivnější (hráči je získají i s těmito zlaťáky).
Pak už je to jen o tom, dobývat jedno území za druhým, vytrhávat je ze spárů soupeřů a mít trochu toho štěstíčka. Za obsazená území získáváte body, ale vaše dobývání Azerothu nepotrvá věčně. Nejenže se o území neustále přetahujete se soupeři, ale časem vám dojdou žetony vlády, jejichž počet je rovněž určený zmíněnou kombinací rasy a její vlastnosti.
Jakmile se dostane do bodu, kdy už se nemůžete dále rozrůstat, je načase vyhlásit úpadek této rasy a vybrat si novou z nabídky. Oblasti ovládané vaší předchozí rasou vám stále přinášejí body, tedy do doby, než si zvolíte svou třetí rasu, čímž první zcela zanikne.
Small World of Warcraft by měl fungovat velice podobně jako běžný Small World (ne-li úplně stejně, tisková zpráva je ale skoupá na detaily). Rozdílem bude především svět se známými postavami a šestnácti rasami hry World of Warcraft, které se budou prohánět po šesti oboustranných mapách.
Hru očekávejte v létě rovnou v české verzi, kterou zařizuje vydavatelství Blackfire. Doporučená cena bude 60 eur.