Blackfire se stejně jako většina dalších českých vydavatelství pomalu oklepává z nedávného pražského Comic-Conu a přesouvá se zpět k tradičnímu pracovnímu tempu, které je naplněné hromadou novinek. Respektive hromada novinek se na hráče od této společnosti chystá v příštím týdnu, jež bude skutečně nabitý rodinnou a večírkovou zábavou.
Už příští pátek, tedy 28. dubna, firma odstartuje prodej horké novinky, kterou společnost Asmodee celosvětově představila teprve nedávno. Jedná se o další titul z populární série Dobble, tentokrát s dovětkem Connect. V této variantě se opět vrací rychlé a přímočaré hraní, které prozkouší váš postřeh. Tentokrát ale s dodatečným sociálním a frenetickým prvkem.
Když to přeženeme, tak se Connect hraje jako piškvorky. Avšak místo zakreslování koleček a křížků hráči budou spojovat dohromady hexové kartičky se stejnými symboly. Komu se jako prvnímu povede takto propojit 4 karty své barvy, vyhrává.
Fígl je v tom, že zápolení se odehrává v týmech a všichni hrají souběžně, takže se celý zážitek ještě více zrychlí a skrze akce je možné blokovat ostatní týmy. Karty obsahují obrázky různých věcí z běžného života v moderním stylu a ke hře může usednout 2 až 8 hráčů, ať už jde o zkušené „dobblisty“, nebo úplné nováčky.
Tři dny předtím, tedy 25. dubna, budou do prodeje vypuštěné hry Souboj vombatů a Šťastný losos. Oba tituly spojuje animální téma, jejich zaměření na party i skutečnost, že oba spadají do kategorie „od studia, co vám přineslo Výbušná koťátka“.
O agresivních vombatech jsme informovali už dříve, takže jen připomeneme, že hráči zde dostanou tajnou identitu hodného či zlého vombata. Ti hodní se pokouší stavět věž, ti zlí tuto aktivitu hatí. Obě strany ale při svém snažení mají zavřené oči. Po uplynutí určité doby je otevřou a následně hlasují o tom, kdo z nich je zlý vombat. Když se povede postavit věž či se vyloučí všichni zlí vombaté, strana hodných vyhrává. V opačném případě vyhrávají ti zlí.
Šťastný losos – jak už název napovídá – není ničím jiným než reskinem staršího Šťastného candáta. Takže tryskové devadesátisekundové hry, ve které se účastníci snaží co nejrychleji zbavit svého balíčku 12 karet. Jak? Párováním s ostatními, plácáním, ťukanci, výměnami a popleskáváním předloktí. Zní to možná zvláštně, ale věřte, že to skrývá potenciál pro velkou legraci.
A aby toho na jednu zprávu nebylo málo, tak už konečně můžeme prozradit, co byla ona tajemná krabička, s níž jsme se začátkem dubna směli pochlubit na sociálních sítích. Jedná se o malou hru s prostým názvem Číslo od Hisašiho Hajašiho (Trains, Yokohama) a studia Repos Productions (7 divů světa, Jedním slovem).
V této svižné hře se snažíte odhadovat soupeře a přechytračit je. Princip je velmi jednoduchý: Každý z hráčů si na svou mazatelnou destičku zapíše trojciferné číslo (od 000 do 999), které je v ideálním případě vyšší než čísla soupeřů a zároveň neobsahuje žádnou číslici z nižších čísel. Jedině tak získáte body (za první číslici vašeho čísla) a použité číslice již nesmíte v dalších tazích použít.
Tahů je celkem pět v rámci dvou kol, kdy s každým dalším tahem začíná přituhovat, jak smíte používat čím dál tím méně číslic a vidíte, jaká čísla mohou vytvořit vaši soupeři. Za patnáct minut máte odehráno a odvetu si můžete dát ve třech, čtyřech a pěti hráčích. Hru Číslo již najdete ve specializovaných prodejnách a od 5. května i v dalších obchodech a od nás se dočkáte i recenze.