Zdá se vám to jako chvíle, co jsem psali o Dominaria Remastered? Ano, je to tak. Ale už čtyři dny po vydání téhle edice se rozjely spoilery karet na tu další, v pořadí již devadesátou pátou sadu hry Magic: The Gathering. Ta je z těch klasičtějších a představuje třetí ze čtyř edic, které tvoří dohromady jediný příběhový blok.
V minulých edicích jsme viděli, jak se planeswalkeři shromáždili v Dominarii, aby odhalili a postavili se invazi Phyrexie. Jenže jejich plány selhaly a nepřítel hrozí, že si podmaní jak tento titulní svět, tak celý zbytek vesmíru. Právě kolem Phyrexie se celá edice točí a pokud máte rádi jejich pokroucené kombinace živých tvorů a strojů, přijdete si na své. Elesh Norn, která celou invazi vede, dostala totiž pod svou moc i několik starých známých postav a přetvořila je k obrazu svému.
Uvidíme tak třeba Jace Belerena na kartě Jace, The Perfected Mind s mechanickou paží a kabely, které vylézají zpod jeho roucha. Rozhodně ale není sám. Nahiri dostala do vínku dvojici čepelí místo rukou, Nissa se změnila v čtyřruké monstrum v organické zbroji a Vraska má pořádný mechanický oblek s hlubokým výstřihem. Do války se zapojí i další staří známí včetně Kayi, Kotha nebo třeba Ezuriho, elfa, který začal využívat phyrexiánské vylepšování sám na sebe a své spojence, aby byl připravený na návrat svých nepřátel, kteří zničili jeho domovský svět.
S příběhem se pak pojí i mechaniky. Velké slovo dostává proliferate, schopnost přidávat jakékoliv negativní i pozitivní žetony na vaše i oponentovy permanenty. V oslabené (naštěstí) verzi se vrací i infect. Dřív tahle schopnost při poškození nestvůry místo zranění dávala -1/-1 žetony v hodnotě své síly a hráči zase takzvané poison countery. Těch stačilo deset a hráč prohrál bez ohledu na to, kolik životů v tu chvíli měl. Pokud se pak na stůl dostalo něco jako Blightsteel Colossus se svým trample infektem a silou jedenáct, pro hodně hráčů to byl konec.
V nové edici je ale nahrazen hodnotou toxic. Ta v případě, že bytost úspěšně zaútočí na hráče, udělí takový počet poison counterů, jaká je hodnota toxic, což je už mnohem snesitelnější. I když, pamatujete si ještě, že jsem psal, že umí proliferate? Ano, i tyhle žetonky jde vesele množit právě touhle schopností. Navrch se pak přidává ještě schopnost corrupted, která dává kartám dodatečné efekty při určitém počtu poison counterů, které na sobě protivník má.
Nebyla by to Phyrexia, kdyby také nepřišla hromada artefaktů. Ostatně jí vede Elesh Norn, která má na své kartě přízvisko matka strojů. Přichází proto artefakty jako takové, ale i artefaktové bytosti a další. To obecně dělá tuhle edici plnou potencionálně drahých karet, protože artefaktové balíčky se už nějakou dobu řadí mezi ty dražší na postavení.
Nemluvě pak o extrémně silných kartách pro balíčky pracující právě s countery a proliferací, jako je Mondrak, Glory Dominus, Tekuthal, Inquiry Dominus nebo Ichormoon Gauntlet. Do ceny karet a schopností se vrací i phyrexiánská mana, která vám dává na výběr, zda budete platit manou, nebo životy. Stejně tak i pár silných karet jako je Phyrexian Arena nebo Phyrexian Obliterator.
Edice vyjde 10. února a jak už to bývá bohužel zvykem, v mnoha různých boosterech a variantách. K dispozici tak budou draft boostery, collector boostery, set boostery, jumpstart boostery a k tomu dvojice předpřipravených balíčků pro formát Commander. Třetího března pak přijde ještě Complete Edition obsahující 12 set boosterů, 40 foilových základních zemí a dvojici speciálních Complete Edition boosterů s dvojicí speciálních foilových (oil slick raised foil) mythic rare karet a desítkou zemí ve stejné kvalitě. Vše zabalené ve stylové krabici s Elesh Norn.
Uf, jeden by téměř řekl, že bylo snazší a přehlednější mít jeden druh boosteru... Jo, a to jsem ještě zapomněl na speciální akce. Pokud si třeba zajedete do Německa, Rakouska nebo Francie na promo akci, dostanete speciální kostku na počítání poison counterů se znakem Phyrexie místo desítky. Do virtuální Areny pak edice dorazí 7. února.
Musím se přiznat, že jsem měl pro až hororovou stylizaci Phyrexie vždy slabost. Inspirace v biomechanice, kterou můžete znát třeba z děl H. R. Gigera, má prostě své kouzlo. Karty a mechaniky vypadají zábavně. Jen bych byl mnohem raději, kdyby kolem toho nebylo tisíc a jeden produkt, a hlavně, kdyby se mi novou edici nesnažili Wizardi nacpat do hlavy hned několik dní po vydání té předchozí. Co se ale dá dělat. Jak nám bylo řečeno, fanoušci a hráči jen nepochopili obchodní strategii společnosti, která je prý naprosto v pořádku. Nezbývá ale, než se jen krátce nadechnout, protože další edice March of the Machine vyjde už 21. dubna...