Tvůrci ze studia Triton Noir za sebou sice mají jen jednu hru, ale zato velmi úspěšnou. Jejich kooperativní V-Commandos (inspiraci vytušíte sami) nabízí méně hlučný vhled do druhé světové války, kde se plížíte, skrýváte ve stínech, maskujete v nepřátelských uniformách a tak dále. O nadcházející Assassin’s Creed – Brotherhood of Venice toho sice moc nevíme, ale nabízí se sdílení některých mechanismů.
V deskovce kooperujete s ostatními hráči a dává mi smysl i kradmý přístup. Tvůrci hru ostatně označují za taktickou deskovku s miniaturami, z nichž první můžete vidět na obrázku níže. Zároveň se klade velký důraz na příběh, čehož je důkazem narativní kampaň rozprostřená do 20 hodin.
Deskovka hodlá odvyprávět dosud nevyřčené příběhy, které se odehrávají mezi Assassin’s Creed Brotherhood a Assassin’s Creed: Revelations. Jediná zveřejněná karta pak potvrzuje soubojový systém řízený kostkami, možnost vybavit se různými zbraněmi, a nechybí ani RPG prvky s levelováním postavy.
A to je bohužel vše, co o hře momentálně víme. Co herní plán? Bude modulární, nebo statický? Jak si autoři poradí s nutnou vertikálností? Budeme muset šplhat na věže a odkrývat zajímavosti mapy? Nabídne kampaň i vedlejší úkoly?
Na odpovědi si počkáme do 13. listopadu, kdy odstartuje – dovolím si odhadnout – velmi úspěšná kickstarterová kampaň. Tím pádem hru očekávejte nejdříve příští rok, i když bych se po předchozích zkušenostech nedivil ani roku 2020. Tentokrát ale nemám z výsledku žádné obavy. Tvůrci to mají v hlavě srovnané a minimálně render figurky vypadá dobře. Snad nás nezklame hratelnost.
Věděli jste, že: slibná desková adaptace vznikala i u nás v České republice? Odehrávala se ve Florencii, byla plná skákání po střechách a lezení po stěnách, samozřejmě došlo i na vraždy, ale tentokrát i ostatních hráčů. Dva týmy mezi sebou soupeřily v plnění rozličných úkolů a snažily se tak přijít k více vítězným bodům.
Autorem prototypu je Jakub Hamerník, který momentálně vyvíjí videohru World of Castles. K deskovce se mu bohužel nepodařilo vyjednat licenci, ale naděje svitla ve chvíli, kdy po hře sáhlo české vydavatelství Loris Games. To hru přejmenovalo na Assassins: Firenze, několik let ji testovalo, ale bohužel nedotáhlo do konce. Ale třeba se jednoho dne ještě dočkáme.