Před téměř 20 lety vzniklo v Japonsku sdružení Japon Brand, které si dalo za cíl seznámit celý svět s japonskými hrami a pomoct tak tamějším tvůrcům vymanit se z hranic jediného státu.
K nejvýznamnějším úspěchům tohoto vydavatele patří bezesporu karetní hra Milostný dopis, popřípadě rovněž oblíbené Machi Koro. Zároveň je každoročně velmi vytěžovaným dostaveníčkem na veletrhu Spiel v Essenu.
Nyní se mise spolku dostane na novou úroveň. Japon Brand totiž nově patří společnosti CMON, kterou jistě znáte jako tvůrce mnoha figurkových her v čele se sérií Zombicide a hrami jako Blood Rage či Bloodborne.
Japon Brand má být nezávislou divizí, která bude fungovat stejně jako doteď, ale bude mít k dispozici infrastrukturu vydavatele CMON, který její hry dostane na ještě více světových trhů.
„V posledních 10 letech se v Japonsku proměňuje situace kolem analogového herního průmyslu. Zvýšil se počet lidí, kteří na vlastní pěst vystavují za mořem a zároveň se objevuje více zámořských kupců navštěvujících Tokyo Game Market,“ uvedl k akvizici herní designér Akio Nomura, který se stal prezidentem Japon Board.
„Nicméně pro spoustu umělců je cizina stále velmi vzdálená ze sociálního i ekonomického hlediska. Proto chceme, aby Japon Brand i nadále bylo pro takové lidi nadějí a se společností CMON za zády očekáváme, že budeme aktivnější než kdy dřív,“ dodává Nomura.
Není to poprvé, co se CMON vydává pro spolupráci do Japonska. Loni kupříkladu došlo k uzavření spolupráce s firmou Bouken, díky čemuž se populární japonská RPG podívají i na západní trhy.