Už to s vytvoření přehledné tabulky všech rozpracovaných projektů vypadalo, že se společnost CMON (Cool Mint or Not) chytila konečně za nos a vykročila vstříc fanouškům, aby se objevily zkazky o jejich ekonomických problémech, které teď dostávají i oficiální potvrzení.
Studio, které se proslavilo mainstreamovou sérií Zombicide, přineslo na stoly Cthulhu: I smrt může zemřít a představilo značku Marvel United, oznámilo zásadní změny ve svém fungování. V údajné reakci na globální ekonomické nejistoty spojené třeba s nestabilní celní politikou Spojených států amerických se rozhodlo pozastavit vývoj budoucích herních projektů i přípravu dalších crowdfundingových kampaní.
Zmíněná celní politika dle oficiálního prohlášení komplikuje plánování a realizaci nových her, proto se celek zaměří na dokončení těch stávajících. Současně chce dodat všechny produkty a splnit závazky, jež mají nejen vůči zákazníkům, ale i partnerům na globálním trhu. Jinými slovy se teď zaměří na 10 svých rozpracovaných projektů, kde pouze Zombicide: Bílá smrt je ve fázi plnění (dorazil do obchodů, avšak k mnoha podporovatelům z kampaně stále nikoliv).
„Vzhledem k celosvětovým podmínkám a především situaci v oblasti cel se společnost CMON rozhodla soustředit na své současné závazky vůči zákazníkům a partnerům, přičemž chce upřednostnit včasnou realizaci stávajících projektů,“ zní z oficiálního vyjádření.
Důsledkem těchto změn je rovněž propouštění zaměstnanců ve všech kreativních týmech. Firma upozorňuje, že rozhodnutí nebralo na lehkou váhu a všech talentovaných lidí, kterých se ztráta zaměstnaní týká, si neuvěřitelně cení a je vděčná za jejich přínos vedoucí k úspěchu.
Ačkoliv CMON změny „svádí“ na celní trampoty Donalda Trumpa, chtělo by se tvrdit, že se trochu jedná o vhodnou výmluvu něčeho, co by dříve či později stejně přišlo. Společnost aktuálně čelí slabším finančním výsledkům, jelikož za rok 2024 měla zaznamenat ztrátu v hodnotě až dvou milionů dolarů (děkujeme JKGeekly). A když se podíváme na finanční výsledky první poloviny uplynulého roku, zjistíme, že příjmy z přímého prodeje klesly o 39 % a příjmy z kampaní o 10 %. Nehledě na kontroverzi ohledně nezaplacení čínské lokalizace hry Zátoka obchodníků.
Společnost každopádně fanoušky ujišťuje, že chce dokončit všechny stávající projekty. Zároveň doufá ve stabilizaci obchodních podmínek, po které bude moci obnovit vývoj.