V době psaní tohoto článku běží teprve první den kickstarterové kampaně deskovky Street Fighter: The Miniatures Game a nemalý cíl je téměř vybrán. Studio Jasco Games specializující se na adaptace si žádá 400 tisíc dolarů, do čehož jim zbývá pouze jedna desetina. Potřebné finance jsou tak zajištěné a nebál bych se přemýšlet o výsledném 1-1,5 milionu. To mimo jiné znamená nálož obsahu navíc díky odemčeným stretch goalům.
Z herního hlediska jde o nový univerzální bojový systém, který bude využívat více her. V plánu jsou již další dvě – Mortal Combat X: The Miniatures Game a Dragon Ball Z: The Miniatures Game. Hrdiny ze všech těchto her můžete kombinovat a posílat proti sobě v epických soubojích. Ty jsou řešeny v arénách, používají pro každého hrdinu unikátní karetní balíčky a zapojují i náhodu ve formě kostek.
Největší plus shledávám v herních módech. Hra je učena pro 2-6 hráčů, což dává spoustu prostoru týmové hře stylem 1v1, 2v2 a 3v3. V libovolném počtu se pak můžete vrhnout všichni proti všem a nechybí ani čistá kooperace, kdy si to ve třech rozdáte s jedním z bossů.
Street Fighter: The Miniatures Game se nechlubí jen několika pěknými herními plány, 3D terénem z kartonu, který můžete v hektických rvačkách využít, a zvučnými jmény z historie série Street Fighter. Její dominantou jsou nádherné figurky. Ty dostanete již nabarvené a v docela nestandardní velikosti.
Nejběžnější velikost figurek v deskových hrách se pohybuje kolem 32 milimetrů, zatímco zde bojovníci začínají na 65 a končí u 85 milimetrů. Figurky tedy neslouží jen k herním účelům, ale hodí se i na poličku či do vitríny.
Krásné figurky, 3D terén a hlavně licence samozřejmě navyšují cenu celé deskovky. Nejlevnější varianta vás vyjde na 80 dolarů a v takovém případě se musíte rozloučit se stretch goaly. O stupeň vyšší pledge už sice stojí nemalých 140 dolarů, ale kromě stretch goalů obsahuje i rozšíření s bossy. Ultimátní edice si po vás vyžádá ještě jednou tolik, ale odmění se dalšími čtyřmi rozšířeními s hrdiny z různých dílů Street Fighter. K tomu si vždy připočtěte nechutné poštovné ve výši 30 dolarů.
Pokud vás nepřesvědčí popis ani obrázky a děsí vás fakt, že za celou hrou stojí Youtuber se 2 miliony odběratelů, na stránce kampaně naleznete spoustu videí z hraní. Nebo si můžete rovnou přečíst pravidla. Nezbývá než doufat, že Angry Joe ví, co dělá. Vypadá to totiž dobře a byla by škoda, kdyby se to už tak dobře nehrálo.