Studio Cephalofair Games má evidentně se značkou Gloomhaven velké plány. Svět poprvé představený v dlouhou dobu nejlépe hodnocené deskové hře na světě se povážlivě rozvíjí a kromě druhé edice původní hry si můžete zahrát menší Lví chřtán, pokračování Frosthaven a brzy také RPG. A k tomuto výčtu se aktuálně přidává ještě novinka Gloomhaven: Buttons & Bugs.
Tentokrát jde o menší výpravu, která je určená přesně pro jednoho hráče. Nabídne vlastní příběh, který napsal samotný Isaac Childres, tedy tvůrce tohoto univerza. Z herního hlediska chce hra poskytnout zážitek velice podobný předchozím titulům, ale v mnohem menším balení. Nabídne proto možnost opravdu bleskové přípravy a jednoduché přepravy, zatímco scénář bude trvat maximálně půl hodiny.
O návrh jednotlivých systémů se postarala dvojice Joe Klipfel (předchozí mini verze Gloomhavenu zvaná Gloomholdin‘) a Nikki Valens (Panství hrůzy, Eldritch Horror). Jejich úkolem bylo, abyste si novinku mohli zahrát opravdu kdekoliv. Proto scénář představuje jediná karta, kde se jediný žoldák postaví pár nepřátelům za pomoci zjednodušených akcí a „umělé inteligence“.
Vaše tahy opět budou řídit karty, které ale před vyřazením ze hry lze použít hned dvakrát díky oboustrannému designu. V útocích zase využijete kostku ve spojení s modifikátory. Události příběhu se odehrávají po skončení základní hry i rozšíření Zapomenuté kruhy, konkrétně odstartují ve chvíli, kdy se v kůži nadšeného žoldáka pokusíte navštívit aestherskou kouzelnici Hail u Pokřivené kosti s vidinou toho, že vám také pomůže stát se slavným.
Jenomže Hail už je z těchto návštěv otrávená, proto dveře očarovala, aby každý, kdo se je pokusí otevřít, byl zmenšený. To se samozřejmě stane i vám, díky čemuž se dostanete do zcela nového světa, ve kterém se pokusíte dostat zpátky na normální velikost. I díky tomuto nepravděpodobnému zasazení se lze těšit na nové ilustrace a styl, který se blíží pohádkovému tématu.
Ke Gloomhaven: Buttons & Bugs se dostanete v aktuální kampani na Backerkitu, kde si ji můžete přidat k objednávce dalších produktů. Do běžného prodeje zamíří někdy po kampani a její cenovka bude v přepočtu 435 korun. Zůstává otázkou, zda se i tentokrát dočkáme české lokalizace od Albi.