Hračkářská společnost Hasbro, pod níž spadá třeba studio Wizards of the Coast se značkami Magic: The Gathering a Dungeons & Dragons, hledá nového šéfa oddělení vývoje deskových her (viz inzerát, díky Wargameru), čímž se nám naskytuje zajímavý vhled do požadavků tohoto zábavního giganta.
Od člověka na této pozici se očekává, že povede tým designérů, nastaví určitou vizi, bude přicházet s projekty a nastavovat priority, ale také ho čekají porady s jinými odděleními, aby nové deskové hry vycházely v souladu se zavedenými standardy společnosti a pomáhaly jí být v popředí deskoherního průmyslu.
To znamená, že kandidát musí být nejen expert v oblasti teorie her a jejich mechanismů a mít výjimečné schopnosti v komunikaci, ale také být vizionářem a umět se orientovat v grafickém designu, marketingu, inženýrství, správě produktu či tvorbě příběhů.
Předně se ale po uchazeči o tuto pozici chce, aby měl za sebou deset let zkušeností s tvorbou her, pět let na vedoucí pozici s alespoň pěti podřízenými a dodal na jedné stránce „silné portfolio s psaným i vizuálním shrnutím alespoň pěti vydaných her“.
Je tedy zjevné, že si v Hasbru jsou dobře vědomí, že na takovou pozici nemůže přijít kdejaký nováček v oboru. Nicméně tu chybí jedno zásadní lákadlo – výše platu. Tu si Hasbro radši nechalo pro sebe a je obecně otázka, kdo se odhodlá přijmout práci u zaměstnavatele, který loni propustil téměř 2 tisíce lidí – 800 z kraje roku, a dalších 1 100 to dostalo jako „dárek“ před Vánoci.