Andělé a démoni, kolik bezesných nocí jsme jen strávili s Heroes of Might & Magic III? Kolik měst jsme dobyli, armád postavili, kolika hrdinům vymaxovali jejich schopnosti? A teď nás to čeká zase! Samozřejmě ne na počítači – od toho tu je jiná sekce a navíc se zdá, že tahle série trochu ztrácí dech. Ale trojka, nejklasičtější a podle mnohých stále nepřekonaný díl série, se objeví v deskoherní podobě. Abych byl konkrétní, 22. listopadu teprve zamíří na Kickstarter.
Jak něco takového bude vypadat, ptáte se? A já vlastně taky. Ale spousta informací už vyplavala na povrch, tak si pojďme shrnout alespoň ty nejdůležitější. Zaprvé, herní mapa. Ta vypadá úplně stejně jako v počítačové předloze, je složená z hexových políček a najdete na ní poklady, doly, suroviny i nepřátelská monstra. Celá mapa nebude hned od začátku k vidění, ale budete ji muset postupně prozkoumávat. Modulární herní plán je fajn záležitost, takže se na tenhle aspekt moc těším.
Vaše města se skládají z karet představujících jednotlivé budovy. Abyste je zde postavily všechny – radnici, citadelu, magickou gildu, doupata oblud a speciální frakční stavbu, kterou má každá strana jednu – budete muset sehnat spoustu surovin. Některé se povalují na mapě, jiné vyměníte v obchodech, další si natěžíte. A samozřejmě můžete navštívit mlýn! „Milorde, celý týden jsem tvrdě pracoval…“ „Já vím, naval.“
Ale Heroes nejsou jen o běhání po mapě a hledání drobáků pod šutry. Jsou především o hrdinech a báječných, krvavých bitvách. A tady jsem zvědavý nejvíc. Každá frakce má k dispozici sedm jednotek, které se dělí do tří úrovní. Jednotky jsou reprezentované kartami, které se utkají na bitevním poli, notně připomínajícím to z deskovky Války vyvolávačů.
Střelci se hýbají o jedno políčko, pěchota o dvě, letci o tři. Každá jednotka má sílu, obranu a další statistiky, některé se dokonce chlubí speciálními schopnostmi. K tomu všemu mohou boj ovlivnit kouzla a artefakty. Děsím se jediné věci – že boje budou nepříjemně dlouhé. S neutrální armádou (poflakující se mumie a podobně) se můžete přetahovat jen jedno kolo a za další už platíte pohybem, ale boje mezi hráči? Snad nás nečeká „když se dva perou, třetí se nudí“.
A samozřejmě hrdinové. Zatím už víme, že budou získávat zkušenosti, disponovat schopnostmi, čekají nás staří známí, jako je nekromant Sandro nebo statečná Catherine. Koneckonců, jak říkají tvůrci, kde jiní vidí ztráty, Sandro vidí příležitost!
Druhá věc, ze které jsme kromě délky bojů nervózní, je megalomanie, se kterou tvůrci ke hře přistoupili. Bude partie na méně než osm hodin? Anebo ne a stejně budeme zářit štěstím? Zatím vše vypadá příliš dobře, než abychom se aspoň trochu nebáli. Čas ukáže, takže kdo můžete, překlikněte na další den, ať už je to tady!