Karetní Arkham Horror, Marvel Champions i Pán prstenů čekají velké změny
Novinka zdroj: Fantasy Flight Games

Karetní Arkham Horror, Marvel Champions i Pán prstenů čekají velké změny

12. 2. 2025 11:00 | Deskovky | autor: Ondřej Partl |

Už když během minulého roku Fantasy Flight Games oznamovalo rozšíření The Drowned City pro karetní Arkham Horror, naznačovalo na letošní rok velké změny, které mají znamenat novou éru. V té době se nevědělo, s čím společnost přijde, ale fanoušci spekulovali, že by mohlo dojít na sloučení či oddělení produktů. Nakonec se ale ukázalo, že dojde tak trochu na obojí.

Šéf studia Jim Cartwright během únorové diskuze prozradil, že jejich LCG (živoucí karetní hry), kam patří nejen Arkham Horror: Karetní hra, ale taktéž Marvel Champions: Karetní hra či Pán prstenů: Karetní hra, přejdou na nový model dvou formátů/prostředí. V originálu se nazývají Current a Legacy Environments, což i naznačuje, co v nich naleznete.

V zásadě to znamená, že koncem tohoto roku společnost začne vyřazovat starší produkty pro zmíněné tituly, čímž nebudou považované za součást současného prostředí a nedostanou dotisk. Krok jim umožní zavést právě Current Environment, tedy aktuální prostředí hry se základem, populárních rozšíření a novinek. V praxi má toto prostředí obsahovat zhruba 2 až 3 roky rozšíření, která se postupně budou přidávat a vyřazovat.

Pán prstenů: Karetní hra zdroj: Blackfire

Mezitím do Legacy bude patřit všechno, co do her kdy vzniklo. Současně i nadále platí, že veškerý obsah bude navzájem kompatibilní. Legacy proto v konečném důsledku znamená stejný přístup, který studio razilo doposud. Jenom si hráči nově mohou vybrat, jestli budou hrát „postaru“, nebo chtějí vyzkoušet trochu přímočařejší zážitek v Currentu.

Změny dle Cartwrighta zajistí, aby byl LCG formát dlouhodobě udržitelnější. Jinými slovy by pro prodejce i hráče mělo být daleko přehlednější, jaké produkty jsou aktuálně dostupné, přičemž obchody nemusí mít na svých skladech několik různých krabic.

Přechod na dva formáty se přirozeně projeví i v přístupu k designu. Designéři se nově mohou zaměřit na menší množství obsahu, díky kterému lze lépe vybalancovat jednotlivé karty, ale taktéž přinést nové nápady s větším dopadem na celý herní zážitek. S tím přichází i větší svoboda, kdy se nemusí hledět na staré zákonitosti. No a v neposlední řadě se přirozeně zmenší potřebná výše prostředků, kterou je třeba na vytvoření vynaložit.

V konečném důsledku tak LCG od Fantasy Flight Games přechází na formát podobný tomu, co lze vidět u sběratelských karetních her, jako je Magic: The Gathering. Někomu se může zdát podivné, že se tak děje u kooperativních titulů, ale Cartwright si stojí za tím, že proměna povede k lepším zítřkům jak pro ně, tak i pro hráče.

Nejnovější články