Člověk občas dostane zajímavý nápad, který by do stolních her mohl přinést neotřelé prvky či mechanismy. Často se ale stane, že lidé nakonec tento nápad nechají ležet, případně své snahy o jeho přetavení do skutečnosti opustí. To ale není případem Caleba Gannona, který už nějakou dobu pracuje na své kompetitivní karetní hře Algomancy, jež aktuálně zaznamenala velice slušný úspěch na Kickstarteru.
Překonala zde i ty nejdivočejší představy autora, který kvůli úspěchu musel přehodnotit své plány a dodal alespoň nějaké bonusové cíle. Úspěch je o to příjemnější, když člověk zjistí, že za tvůrcem nestojí žádné velké studio nebo vydavatelství. Gannon se rozhodl jít tou dost možná nejkomplikovanější cestou, kdy si hru vydá sám. A je živým důkazem, že zajímavé projekty si najdou své zájemce.
Ti pravděpodobně byli nalákaní především na otevřenost, kterou Algomancy přináší. Jak už bylo řečené, jde o kompetitivní hru, jež se točí kolem kartiček s povedenými ilustracemi. Dva až deset hráčů se v ní stanou Algomancery –bytostmi, jež se snaží manipulací zdrojového kódu získat kontrolu nad simulací umělé inteligence. Manipulace jim umožňuje využívat různých kouzel, svolávat pohůnky a manipulovat s prostředím, čímž se pokusíte odpravit konkurenci v podobě soupeřů.
Schopnosti jednotlivých karet jsou jednoduché k pochopení díky strohým popisům, ale současně jsou maximálně modulární, což otevírá dveře k mnoha možným druhům taktik a kombinací. K vynáší karet se využívá mana, kterou získáte recyklováním karet z ruky. Tímto krokem ještě sbíráte „spřízněnost“ s jednotlivými elementy, jež je potřebná pro vynesení většiny karet.
Hlavní část ale probíhá v hráčských regionech. Každý vynáší své karty a tvoří si svůj vlastní region před sebou. Jakmile je někdo na tahu, může se rozhodnout zaútočit na region soupeře a tím mu zasadit zdrcující ránu. Současně ale musí myslet na svou obranu, aby se mu krok nevymstil. Ostatně ve hře funguje „globální“ systém tahů podle iniciativy, ve kterém by nikdo neměl mít výhodu a může probíhat několik střetů současně.
Titul nabídne hned několik herních režimů, jež se liší v základních mechanismech. Největším lákadlem má být režim s dynamickým draftem, během kterého karty získáváte ze společného balíčku, takže se během hry lépe adaptujete na situaci. Tenhle způsob hraní nejlépe funguje ve dvou až pěti.
V dalším režimu si třeba po vzoru Magic: The Gathering nadraftujete svůj vlastní balíček, se kterým následně budete i hrát. Tento způsob je možný ve stylu všichni proti všem nebo týmově. Tvůrce ovšem taktéž zachoval možnost předběžného složení vlastního balíku dle své libovůle, se kterým se utkáte proti ostatním předem sestaveným balíkům.
Ačkoliv má Algomancy navazovat pocit sběratelských karetních her, Gannon se rozhodl jít cestou, ve které si nemusíte kupovat žádné dodatečné boostery. V základní krabici naleznete všechno potřebné pro hru 2 až 5 hráčů. Znamená to celkově 635 různých karet za cenu zhruba 1 550 korun. Abyste mohli hrát v maximálním možném počtu deseti hráčů, je potřeba dvou kopií za sníženou cenu 2 650 korun.
Kampaň samozřejmě nabízí možnosti i pro sběratele. V úrovni za 4 200 korun dostanete 2 kopie hry, 1 z 5 herních podložek, 2 z 32 balíčků foilových verzí karet a celkově 54 žetonů s alternativním vizuálem. Pokud ovšem chcete všechny možné bonusy, musíte si připravit už 16 500 korun.
Autor má hru z drtivé většiny hotovou. Pravidla jsou kompletní, což se téměř týká i designu karet. Největší položkou, která aktuálně zbývá, je vizuál. Ten ještě nějakou dobu zabere, ale pokud všechno půjde bez problémů, hra by mohla k zájemcům doputovat někdy během července 2024. Za dopravu zaplatíte od 440 do 500 korun. Skvělou zprávou je, že daň v tomto případě nemusíte řešit.