Chystaná hra Life in Reterra se může pochlubit velice zajímavým duem autorů, jejichž spojení by vás možná nikdy nenapadlo. Na jedné straně tu je Eric M. Lang, který pro CMON vytvořil hry jako Blood Rage, Kmotr, Bloodborne či Cthulhu: I smrt může zemřít a na straně druhé je to Ken Gruhl, tedy autor her z opačného spektra, jako je třeba Šťastný candát/losos, Fakt hluční knihovníci či Labužníci.
Spojením těchto zdánlivě nesourodých tvůrčích myslí vznikl jejich průsečík – rodinná deskovka pro 2 až 4 hráče na 35 minut, která na první dobrou působí jako vylepšené Kingdomino a Carcassonne.
Každý hráč se tu v rámci opětovného zabydlení planety snaží vytvořit tu nejlepší možnou komunitu přeživších ve svém vlastním prostoru o 4x4 destičkách terénu. Vždy se ale musíte rozhodnout, zda si ve svém tahu vezmete právě takovou destičku, nebo místo toho sáhnete po budově.
Budovy se staví na dříve umístěné destičky terénu podle nejrůznějších kritérií a jsou hlavním zdrojem vítězných bodů na konci hry, což mohou ovlivnit například prvky v jejich okolí. Některé budovy vám zajišťují bonusy i v průběhu, další potřebují pro své fungování karty obyvatel, které jsou obecně dalším zdrojem bodů a užitečných funkcí.
Life in Reterra vypadá na moc příjemnou rodinnou zábavu s mnoha možnostmi realizace vlastních plánů. Ale pozor, není tu nouze o škození, kdy svým soupeřům můžete jejich komunity znehodnocovat harampádím.
Hra má už nyní přesné datum vydání 15. června, které se ale týká bohužel pouze amerického obchodního řetězce Target. Na uvedení hry v Evropě si tak pravděpodobně počkáme o něco déle.