Ares Games je společnost, kterou hráči znají především díky hutné Válce o prsten. Tento středozemní klenot udělal (a stále dělá) radost snad každému milovníku fantasy, ale i válečných her. Přirozeně to ale zdaleka neznamená, že by firma neměla v portfoliu i jiné projekty. To je upřímně dost bohaté, přičemž letos se rozšíří o zajímavou lehkou dvojkovku Balconia.
U té se společnost potkala ještě s Red Cat Games a návrhářem Paulem Schulzem, který má na své pažbě už několik menších titulů. Tým pak ještě doplnila ilustrátorka Natalya Efremova a společně dali vzniknout něčemu, kde dva hráči staví bytový komplex. Jedná se proto o kombinaci prostorové strategie, taktického umisťování i hravého tématu života v budově, jež by mělo zaujmout příležitostné i zkušenější hráče.
Nicméně všichni moc dobře vědí, že život v bytovém komplexu dokáže být docela hektický. Každý obyvatel má své vlastní záliby i preference, a rozhodně ne všichni se věnují třeba klidnému zahradničení. Proto se hráči střídají na tahu s tím, že pokaždé jeden z nich vybere stavební blok a dvě strany, které jsou dostupné. Následně druhý přísedící vybere, kam tento blok v mřížce umístí. Podmínkou ovšem je, aby sousedil už s dříve umístěnými bloky.
Tímto způsobem se každá ze stran snaží, aby se jí povedlo svou stranu bytovky vyhotovit v podobě, kde nabízí nejvíce bodovaných prvků. Zároveň je však potřeba kontrolovat stranu soupeře, který vás nesmí přelstít, potažmo přestavět. Duel končí ve chvíli, kdy se postaví všechny krabičky. Následně se sečtou body a kdo jich má více, vyhrává.
Pokud bychom měli věřit oficiálním údajům, jedno stavění v Balconii bude trvat kolem 20 minut. Nechce-li se vám čekat, můžete si prostudovat anglická pravidla, jež vám dají dodatečný vhled do všech zmíněných machinací titulu. Jenom se tedy člověk neubrání pocitu, že to jen přeci zní podobně jako Moje knihovnička.