Velikonoce máme úspěšně za sebou, stejně jako neděli, kdy vydavatelství Rexhry tradičně oznámilo svůj další překladatelský počin. Je jím rodinná hra Aqua o budování korálového útesu a jeho zabydlování rybkami. Podrobněji jsme se o hře rozepsali již loni v říjnu, ale na následujících řádcích si to v rychlosti shrneme.
Jedná se o přístupnou hru pro 1 až 4 hráče (pro sólisty bude připraveno 50 výzev), kterou odehrajete za 30 až 45 minut. Celá partie se skládá z přikládání pestrobarevných hexových dílků k sobě.
Každý dílek má tři barvy a jakmile se vám takto podaří vyrobit jednobarevný hex, umístíte na něj malého vodního živočicha. Pokud jeho oblast ještě rozšíříte, přinese vám více bodů a konečným cílem je sehnat k sobě několik malých zvířátek, abyste je mohli překrýt velkým (třeba žralokem nebo delfínem).
Neznamená to, že by se malé rybky staly potravou, budete je stále bodovat a pokládání dílků na sebe tak značí spíše vertikálnost ostrova. A jen pro zajímavost, jedná se o první hru z plánované trilogie Generational Games, kdy zbylé hry dorazí v letech 2025 a 2026.
Ilustrace má na triku v současné době velmi oblíbený Vincent Dutrait a za hrou stojí Dan Halstad a jeho sedmiletý syn Tristan Halstad, který coby milovník mořského života přišel s nápadem. Rexhry zatím neprozrazují, kdy u nás Aqua vyjde.