To, jak města fungují dnes, v minulosti rozhodně nebylo samozřejmostí. Při budování moderních metropolí existovalo nespočet komplikací, s nimiž se architekti museli popasovat. O jednom takovém problému vypráví i chystaná desková hra Raising Chicago.
Designér Matt Wolfe za doprovodu vydavatelství Spielworxx se s ní vrací do doby, kdy se americké titulní město potýkalo s nepříznivým odvodňováním. V 19. století se nadmořská výška metropole pohybovala na podobné úrovní jako ležel břeh Michiganského jezera. Proto byla ve městě stojatá voda, v níž se skrývaly choroboplodné zárodky epidemií tyfu či úplavice, jež vrcholily roku 1854 vypuknutím epidemie cholery, na níž zemřelo 6 % celkového obyvatelstva.
Proto o dva roky později přišel inženýr Ellis S. Chesbrough, který předložil plán na vybudování městské kanalizace. Problémem však bylo, že vzhledem k nadmořské výšce nebylo možné kanalizaci vybudovat pod zemí a musela být na úrovni města. Proto městská rada schválila radikální nápad, díky němuž mělo dojít k vyvýšení budov v podstatě celém městě.
Dva až čtyři hráči se v titulu zhostí role jedné ze čtyř společností, jež byly vytvořené za účelem splnění tohoto úkolu. Každý tah se skládá z umístění destičky na slot pro surovinu spojenou s jedním z pěti stavebních projektů. Následně si suroviny vyžádáte a dojde na vyhodnocení projektů. Kdo projekt „vyhraje“, zaplatí zdroje, uplatní nárok na odměnu a umístí všechny destičky spojené s projektem na sebe pod budovu na herním políčku.
Stavebnictví je přirozeně kompetitivní záležitostí, tudíž těmito postupy sbíráte body, a to za umístění budov, odvedení co největšího množství práce v okrsku a splnění požadavků lidí z rady. Pravidla by neměla být vyloženě komplikovaná, ale určitě je vhodné, aby hráči splňovali minimální věkový limit 12+.
Herní doba se pohybuje od 75 do 120 minut. Na vydání Raising Chicago dojde v průběhu dubna za cenu 1 500 korun. Tuzemská verze se prozatím nechystá.