Možná jste si v uplynulých letech všimli, že se postupně objevují nové platformy, které se snaží narušit crowdfundingový monopol Kickstarteru. Začátkem roku 2022 v plné síle odstartoval Gamefound a o zhruba rok později došlo ke spuštění crowdfundingové platformy BackerKit. A i když je Kickstarter stále neochvějnou jedničkou, oba projekty nabývají na síle i popularitě, o níž aktuálně svědčí uzavření velké exkluzivní dohody.
Zástupci polského Gamefoundu se dohodli se studiem CMON na exkluzivním partnerství. To znamená, že studio po dlouhých 12 letech opouští prostředí Kickstarteru a naplno přesedlává ke konkurenci, skrze kterou bude nabízet své hry v budoucích kampaních, a to včetně velké deskové adaptace God of War: The Board Game.
Předzvěstí této skutečnosti byla v lednu spuštěná kampaň pro Masters of the Universe: The Board Game – Clash for Eternia, která na Gamefoundu vybrala 17 milionů korun. Před několika dny na to navázala válečná A Song of Ice & Fire: Tactics, jejíž kampaň stále běží a zatím jí na kontě svítí téměř 23,5 milionů korun.
Podmínky, za nichž se dohoda uzavřela, nejsou známé. Nicméně jedním z oficiálních důvodů, které CMON k přechodu uvedlo, je skutečnost, že je podle nich Gamefound nejpokročilejší platformou svého druhu, nabízející lepší podmínky a prostředí pro tvůrce i podporovatele. Současně je fanouškům slibováno, že se už brzy dočkají dalších detailů o nadcházející kampani. Zatím nevíme, o co přesně půjde, ale třeba to bude zmíněné dobrodružství poloboha Krata.
„ Gamefound má řadu vynikajících funkcí, které naši fanoušci požadovali a cítíme, že tato platforma se pro nás do budoucna skvěle hodí. Chceme, aby zákaznický zážitek byl co nejplynulejší a Gamefound nám poskytuje nástroje, které potřebujeme, abychom se mohli soustředit na tvorbu dalších skvělých her,“ uvádí provozní ředitel David Preti.
Polská crowdfundingová platforma si každopádně ke svému úlovku může gratulovat. Studio patří k průkopníkům financování stolních her tímto způsobem, kdy od roku 2012 na Kickstarteru spustilo téměř 60 kampaní, jež vydělaly téměř 2,6 miliardy korun – 5,4 % všech vybraných peněz v deskoherním segmentu platformy za posledních 12 let. Mezi ty nejúspěšnější projekty patří série Zombicide, Cthulhu: I smrt může zemřít, Marvel United, Příval temnoty nebo Blood Rage.