Player Unknown’s Battlegrounds, v dnešní době už oficiálně přejmenované na PUBG, patří k videoherním průkopníkům, kteří se zapříčinili o masivní popularitu subžánru battle royale her (ty zase staví na premise stejnojmenného japonského filmu z roku 2000).
A ačkoliv se o PUBG už zase tolik nemluví, stále patří k těm nejoblíbenějším zástupcům se slušným zástupem hráčů. Proto se nelze divit tomu, že vzniká i jeho stolní adaptace – Battlegrounds: The Board Game.
Stará se o ní vydavatelství Gemblo, které v květnu letošního roku uspořádalo kampaň na korejské crowdfundingové platformě Wadiz. Vzhledem k jejímu geografickému zaměření jste o ní pravděpodobně neslyšeli, ale šlo o opravdu velký úspěch, protože se vybralo přes 1,5 milionu korun, což je 8 806 % původně požadované částky.
zdroj: Gemblo
Jak byste asi čekali, titul se snaží být maximálně věrný předloze. Určený je pro jednoho až šest hráčů, kteří se vydají do jednotlivých zápasů. V nabídce jsou režimy všichni proti všem i týmové. Sólové hraní poté obohatí protivníci řízení „umělou inteligencí“. Vždy ale platí, že se pokusíte zůstat posledním hráčem/týmem naživu.
Aby se vám to povedlo, musíte zůstávat v pohybu, jelikož herní zóna se neustále zmenšuje. Proto v každém kole nejdříve spotřebujete staminu na pohyb, a následně se můžete pustit do lootování výbavy, kterou využijete při střetech s ostatními.
Jakmile na ně dojde, vyberete si zbraň, kterou chcete použít (s přihlédnutím k jejímu dostřelu) a poté hodíte kostkami, které určí, jaké části protivníkova těla jste zasáhli jakým způsobem. Šance na přežití vám zvýší různá příslušenství, vylepšení, vozidla, pokrmy a další předměty.
Podobně jako u předlohy se i zde počítá s rychlými zápasy, které zaberou 30 až 60 minut. Je ale nutné dodat, že prozatím se počítá pouze s korejskou verzí, která vyjde v listopadu. Anglická ještě oznámená nebyla, ale možná se tvůrcům začátkem října podaří sehnat partnera na veletrhu v Essenu, kde Battlegrounds: The Board Game nebude chybět.