Studio Fantasy Flight Games před týdnem oznámilo novou karetní hru Star Wars: Unlimited, která se svým pojetím zařadí k hrám jako Magic: The Gathering a Pokémoni. To znamená, že půjde o sběratelskou karetní hru (TCG), do níž si pořizujete nové karty z náhodně namíchaných boosterů, z karet si stavíte vlastní balíčky a s nimi objíždíte kamarády, herny a turnaje.
Po týdnu tu máme nové informace a představení prvních karet. První ze tří edic, které mají vyjít v rámci jednoho roku, se jmenuje Spark of Rebellion a obsáhne slušných 252 karet, mezi nimiž nebudou chybět ta nejzvučnější jména univerza.
Představuje se nám například Luke Skywalker, který při útoku obdaří jinou jednotku obranným žetonem, zatímco Darth Vader dává při útoku nad rámec svého útočného čísla 2 zranění do zvolené jednotky.
Z efektů karet dále vyplývá, že se zde bude pracovat s vrškem vašeho balíčku, budete svým jednotkám dávat žetony zkušeností (ještě nebylo prozrazeno, k čemu slouží), jsou zde efekty spouštěné při zahrání karty a vedle karet jednotek vykládaných do hry jsou tu zjevně i karty na jedno použití.
Vývojáři se na téma stavby balíčku teprve rozpovídají, ale už teď prozrazují, že kromě balíčku má každý hráč i svého vůdce a základnu, přičemž zničení soupeřovi základny je vaším hlavním úkolem.
Vůdce pak působí tak trochu jako Commander v Magic: The Gathering, který vám za své vyčerpání poskytuje nějakou schopnost, když je mimo dění bitvy. Po splnění podmínky ho můžete připravit, otočit na druhou stranu a nasadit do bitvy jako jednotku. V obrázcích okolo textu je to případ dvou již zmíněných postav, u nichž už známe jak stranu vůdce, tak stranu jednotky.
Další informace se týká bojišť. Ta jsou dvě, jsou od sebe oddělená a tematicky jde o pozemní bojiště a bojiště ve vesmíru. Z logiky věci tak kupříkladu postavy hrajete „na zem“, zatímco stíhačky „do vesmíru“, ale některé efekty vám umožní ovlivnit i druhé bojiště.
A k tomu všemu ještě dostáváme ochutnat z toho, jak se to vlastně celé hraje a možná vás překvapí, že tu nebudou klasické tahy, kdy si odehrajete, co potřebujete, a pak předáte tah soupeři. Ve Star Wars: Unlimited se hráči střídají po jedné jediné akci, přičemž akce je prý prakticky vše – zahrání jedné karty, útok s jednou jednotkou, aktivování jedné schopnosti a tak podobně.
Z toho vyplývá, že by bitvy mohly být mnohem více dynamičtější a pořádně taktické, když si nemusíte promýšlet celý tah dopředu a neustále reagujete na jednotlivé kroky vašeho soupeře. Zároveň by to mohlo znamenat, že neustále hrajete a nemusíte čekat třeba 5-10 minut, než se soupeři v hlavě utvoří dokonalý tah.
Nakonec Fantasy Flight Games přibližují plánované organizované hraní, které bude rozdělené na Casual Play a Competitive Play. Pod první jmenované budou spadat Pre-Releasové události (turnaje oslavující příchod nové edice), týdenní turnaje v hernách a takzvaná Store Showdown.
Půjde vlastně o spíše nezávazné hraní určené pro nováčky, ale zároveň má jít i o vhodné prostředí pro zkušené hráče, kteří chtějí beztrestně testovat nové balíčky. Competitive Play bude pak ta skutečná turnajová scéna, kde už půjde o všechno.
V tomto případě se počítá s většími turnaji se zajímavějšími cenami. Účastí a svým umístěním v nich budete získávat turnajové body, kterými si později můžete zajistit účast na Galactic Championship, což by možná běžnou mluvou mohl být světový šampionát. Tvůrci jsou v jistých oblastech pořád velmi tajemní a na další detaily si tak musíme ještě počkat.
Hru Star Wars: Unlimited, která je prý tím největším projektem, na kterém kdy ve Fantasy Flight Games pracovali, si poprvé zahrajeme někdy v příštím roce a pokud jste nesledovali náš pondělní BoardGame Club, pak vězte, že česká lokalizace v tomto případě spíše nehrozí.