„Sedmá citadela“ se vrací s hromadou nového obsahu
Novinka zdroj: Serious Pulp

„Sedmá citadela“ se vrací s hromadou nového obsahu

14. 6. 2024 14:00 | Deskovky | autor: Ondřej Partl |

The 7th Continent patří mezi hodně oblíbené deskové hry, o čemž svědčí i třeba skutečnost, že crowdfundingová kampaň na rozšíření What Goes Up, Must Come Down patří mezi nejúspěšnější projekty na Kickstarteru. A to samé se dá tvrdit o duchovním nástupci The 7th Citadel, který v očích mnoha fanoušků je dokonce ještě lepší. Jestli tomu tak opravdu je, budou moci hráči celého světa opět zjistit, jelikož studio Serious Pulp přichází s novou kompletní edicí.

Pod označením Return to The 7th Citadel se skrývá nová, úspěšná kampaň na Kickstarteru, kde se vybralo už téměř 27 milionů korun. Což je sice stále daleko od více než 81 milionů z původní kampaně v roce 2020, nicméně suma je to pořádná. Fanoušci za své peníze každopádně nedostanou „málo muziky“.

Nejenže v ní mohou pro tohle kooperační postapokalyptické fantasy, ve kterém se svou postavou prozkoumáváte svět zvaný Collapsing Lands, získat veškerý základní obsah a bonusové cíle z předchozí kampaně, ale rovnou k tomu mohou přibrat záplavu nových rozšíření, které přidávají nové regiony, alternativní karty terénu, událostí a výbavy, případně nový archetyp. Tím se už takhle rozlehlý svět povážlivě rozšíří, čímž se nejen zvedne počet karet a dialogů, ale také se navýší znovuhratelnost a možnosti voleb, na které hra přirozeně reaguje.

zdroj: Serious Pulp

S čím se ovšem vyloženě hýbat nebude, je počet hráčů, který stále pokryje jak sólisty, tak i skupinky až čtyř. Současně platí, že herní doba se může opravdu výrazně lišit, jelikož se jednotlivá sezení propisují do těch dalších, vytvářejících jeden velký opulentní příběh, bez problému překračující i 1 000 minut čistého herního času. Ale díky elegantnímu a rychlému systému ukládání to samozřejmě nemusíte zvládnout při jednom sezení. A díky mnoha doplňkům, jako jsou dřevěné držáky na karty, herní podložka, obaly a speciálně navržené úschovné krabice, to nebude vyloženě nikdy překážet.

Studio každopádně myslí jak na kompletní nováčky, tak i ostřílené fanoušky. Proto v kampani nabízí hned několik možných úrovní výrazně se lišících obsahem. Pokud tedy patříte k majitelům obsahu z předchozí kampaně a chtěli byste všechny novinky včetně sběratelského boxu pro ně, musíte si připravit 2 200 korun.

Naopak v případě, kdy nemáte ani základ, můžete si ho koupit samostatně za 2 000, případně za 3 200 společně s částí novinek. Všechno dohromady vás pak vyjde na skoro 6 000 korun. Ke všem výše zmíněným cenám ještě musíte přidat dopravu pohybující se od 570 do 1 450 korun. Tento rozptyl je zapříčiněný tím, že starší obsah se bude posílat v dřívější vlně, zatímco novinky až ve vlně druhé. To znamená, že část by měla dorazit ještě letos v listopadu, zatímco zbytek až příští rok ve stejném měsíci.

Nejnovější články