Když se před lety celý svět zahalil do hrůzy z pandemie Covid-19, herní společnosti si začaly mnout ruce. Lidé se najednou ocitli zavření ve svých domovech a začali hrát deskovky o sto šest. Nicméně takový zájem nemohl vydržet věčně, lidé se vrátili do kanceláří a zase se začali věnovat svým dřívějším aktivitám.
Společnost CMON (Bloodborne, Příval temnoty, Cthulhu: I smrt může zemřít) určitě nejen z toho důvodu zaznamenala první pokles tržeb. Měřené bylo první pololetí letošního roku, kdy příjmy z přímého prodeje her poklesly o 39 % na 132 milionů korun. To je samozřejmě stále obrovská částka, navíc se tak děje jen v oblasti přímého prodeje.
Příjmy z crowdfundingových kampaní meziročně sice poklesy o 10 % na 223 milionů korun, ale to je stále mnohem víc, než jaké byly v letech 2021 a 2022. Z celkového hlediska je na tom společnost v první polovině letošního roku o čtvrtinu hůř než ve stejném období v předchozím roce, což ale stále znamená, že byla schopná za 6 měsíců vygenerovat příjmy ve výši 358 milionů korun.
Pro srovnání, společnost Stonemaier Games stojící za hrami Na křídlech a Scythe zaznamenala v roce 2023 příjmy ve výši 376 milionů korun. Nikoliv za půl roku, ale za celý rok. Na druhou stranu, Stonemaier Games je schopné se na takové částky dostat pouze přímým prodejem, jelikož crowdfundingové kampaně nepraktikuje.
Společnost CMON zároveň koncem října očekává jednorázový příjem 270 milionů korun díky obchodu, v jehož rámci odprodá nespecifikované značky. Podrobnější rozbor finanční stránky společnosti si můžete přečíst na webu BoardGameWire.