Chybí vám na stole nějaká logická rodinná hra, která by pořádně prozkoušela vaše mozkové závity, ale zároveň nabídla do nějaké míry originální zážitek? V tom případě můžete začít pomalu vyhlížet český překlad letošní novinky Monolyth, kterou navrhl autor novinky Lamaland, strategie Imhotep či her Gizmos a Sushi GO! – Phil Walker-Harding.
Co však dělá z Monolythu onen originální zážitek, ptáte se? Inu, jednoduše fakt, že se jedná o takovou 3D verzi Tetrisu. Hráči totiž ve hře budou za pomoci barevných bloků stavět božské monolity do podoby různých struktur. Cílem je posléze nasbírat co nejvíce bodů, které získáte třeba tím, že svou stavbu postavíte rychle, splníte strukturu zobrazenou na vybrané kartě, případně budete mít dané barvy na daných místech. Každopádně žádná stavba by nikdy neměla být úplně stejná díky velké porci možností, jak je budovat.
Jestli máte zájem o podrobnější prostudování pravidel, najdete je u nás na kartě hry. Ty nabízí pouze 4 strany, tudíž je evidentní důraz na rodinné a nenáročné hraní, do něhož se mohou pustit až čtyři hráči. Nezapláčou však ani sólisté, jelikož je pro ně připravený speciální režim. Tak či onak má jedna partie zabrat zhruba 30 minut. V zahraničí se cenovka pohybuje kolem 1 200 korun a u nás se o vydání a českou jazykovou mutaci postará společnost Blackfire.
Aby těch zpráv od tohoto vydavatelství nebylo málo, tak jsme se ještě dozvěděli, že už dorazil produkční vzorek hry Zombicide: Živí nebo nemrtví. To znamená, že tato ostrá zombie akce pro 1 až 6 hráčů, která nás zavede do alternativní verze divokého západu, kde se v kůži několika nových typů přeživších a s využitím nových mechanik vrhneme bojovat s dotěrnými zombíky, dorazí do 4 až 5 měsíců. Takže rychle dohrát všechny scénáře z druhé edice, ať všechno stihnete.