Cole Wehrle je jméno, které deskoherním nadšencům jistě není potřeba představovat. Ale pokud ho čirou náhodou slyšíte poprvé, tak vězte, že se jedná o jednoho z nejtalentovanějších designérů posledních let, který stojí za takovými peckami jako Root, Pax Pamir: Druhá edice, Oath: Kroniky říše a vyhnanství a John Company: Second Edition.
Některé z těchto her vydává studio Leder Games, jiné zase Wehrlegig Games. Druhé jmenované nemá jméno autora v názvu čirou náhodou, jelikož se jedná o studio, které Cole vlastní spolu se svým bratrem Drewem. Právě pod tímto studiem vyšly druhé edice her Pax Pamir a John Company a bratrská dvojice se rozhodla na Twitchi podělit o budoucí plány vydavatelství (za výtah děkujeme Dicebreakeru).
Sám Cole Wehrle pracuje na nové hře Arcs, která ale vyjde pod hlavičkou zmíněných Leder Games. V rámci svého vlastního studia pracuje na další druhé edici jedné ze svých her, a to konkrétně deskovce An Infamous Traffic z roku 2016, která pojednává o opiových válkách v Číně v 19. století.
Druhá edice bude – tak jako v předešlých případech – značně přepracovanou původní hrou, což je ale to jediné, co se o hře v tuto chvíli dozvídáme. Bratři totiž odhadují, že vývoj nové verze jim zabere zhruba dva roky, takže jí máme očekávat nejdříve v roce 2025.
Studio Wehrlegig Games do té doby ale rozhodně nebude zahálet. Wehrleové se totiž rozhodli začít vydávat hry jiných autorů, přičemž stále půjde o historicky zaměřené tituly. A nejeden z nich nemá na poli deskových her obdoby. Třeba taková deskovka 1819 Singapore ve své podstatě původně vůbec nebyla hrou.
Deskovka 1819 Singapore vznikla jako umělecká instalace pro Temenggong Art Space s cílem zobrazit historii Singapuru na ploše hratelné deskové hry, přičemž její tvůrci se netají inspirací v Pax Pamiru či Odhodlaní. Tuto neexistující deskovku dokonce dostali k populárním recenzentům z youtubového kanálu Shut Up & Sit Down a svým designem zaujali bratry Werhleovi natolik, že se rozhodli hru stvořit.
Wehrlegig Games dále spolupracuje na hře Sacred Band autorského dua Taylor Shuss a Joe Schmidt, která obsahuje prvky deckbuldingu a správy karet na ruce, přičemž hlavním lákadlem může být fakt, že půjde o válečnou hru pro dva hráče, která je ale kooperativní, což v této sféře rozhodně nebývá obvyklé.
Dále došlo k oznámení hry Persuasion, za níž stojí Xoe Allred. Reálně se nejedná o žádnou novinku, protože hra již existuje ve své print-and-play verzi, za níž můžete zaplatit libovolnou částkou (třeba žádnou). Studio se ale postará o výrobu fyzické edice. Téma hry je velmi specifické – budete se totiž dvořit ve viktoriánské Anglii, přičemž zvítězíte pouze tak, že mezi ostatními hráči naleznete svou spřízněnou duši a vyměníte si prstýnky.
A nakonec ještě došlo k oznámení hry Molly House od Josepha Kellyho. V této hře se přesunete do Londýna v 18. století a stanete se členem queer komunity, kdy se tajně scházíte s ostatními a snažíte se neprozradit před moralizujícími konstábly, kteří by vás pro vaši sexuální orientaci v lepším případě zavřeli, v tom horším odsoudili k smrti. Jedná se o kompetitivní hru s kooperativními prvky.
Žádná z oznámených her nemá datum vydání a postupně se všechny vydají hledat finance na svůj vznik na některou z crowdfundingových platforem. První z nich by měla odstartovat letos později na jaře a Cole Wehrle prý pravděpodobně vyzkouší začínající BackerKit, než vůbec zváží návrat na Kickstarter. Na kterou z her se těšíte nejvíc?