Kickstarter je dnes již nedílnou součástí vzniku velkého množství deskových her, ale už dávno není jedinou takovou platformu. Na záda mu dýchají Gamefound s Backerkitem, byť sláva první platformy jen tak neopadne, i když její konkurenti mají mnohem lepší nástroje šité na míru deskovkám.
Kickstarteru je letos 15 let a nedávno se mu podařilo pokořit hranici 8 miliard dolarů, tedy v přepočtu 182 miliard korun (viz oficiální statistiky). Tolika penězi lidé přispěli na vznik nejrůznějších projektů od her přes technologie po filmy, hudbu a další umění.
Segment her, tedy videohry a stolní hry dohromady, si z toho ukusuje největší koláč – téměř jednu třetinu (a valná většina budou deskovky). Dodnes bylo úspěšně zafinancováno přes 42 tisíc herních projektů, z nichž se 354 podařilo pokořit hranici 1 milionu dolarů, tedy 22,7 milionů korun. Nejčastěji však tvůrci her vyberou mezi 22 700 a 227 000 korunami.
Provozovatelé Kickstarteru jsou si vědomí, že platforma je už zastaralá, a proto se pustili do její modernizace. Zavádějí proto takzvané „late pledges“, tedy možnost podpořit kampaň i po jejím konci, k čemuž doteď tvůrci museli využívat externí platformy.
Vznikl marketingový tým, který bude kampaním pomáhat se zviditelněním, došlo k vylepšení pokampaňového dotazníků, kde se jak tvůrci, tak backeři dozvědí více informací, skrz Kickstarter bude možné vybírat peníze za poštovné a poplatky a v neposlední řadě se zapracuje i na mobilní aplikaci, kde podporovatelé uvidí stav svých objednávek.
Kickstarter tak pomalu implementuje prvky, které jsou u konkurence běžné, a tak to má být. Jedině zdravý konkurenční boj vede k celkovému zlepšení, které Kickstarter v oblasti deskovek potřeboval jako sůl. Ostatně není to tak dávno, co na stránkách kampaní nebyla ani tolik potřebná osnova…