Studio Triton Noir si v minulosti udělalo dobré jméno hrou V-Commandos (dnes známou jako V-Sabotage), která se okatě inspirovala ve videoherní legendě Commandos. Pro svůj druhý projekt už si sehnalo licenci a ze stolního Assassin’s Creed se stal pěkný hit, který po původní, velmi úspěšné kampani na Kickstarteru (přes 24 milionů korun) vybral dalších 15 milionů korun při financování rozšíření.
Hra se navíc prodrala i do běžného prodeje díky krabici, která ořezala plastové figurky na minimum, ale každý si tak mohl vyzkoušet fajnovou kooperativní hratelnost v rámci obsáhlé kampaně plné tajemných obálek. A díky vydavatelství Blackfire navíc i v češtině, díky čemuž si můžete přečíst naši recenzi.
Po takovém zářezu by se dalo očekávat, že má studio slušné zázemí fanoušků, kteří studio podpoří i v případě, že jeho další projekt neponese jméno slavné značky. Jenže tak se nestalo. Triton Noir od letošního května lákalo na další kooperativní dobrodružství Gods Heist se zajímavě řešeným pohybem po mapě a tematikou ne nepodobnou Indiana Jonesovi říznutého prvky fantasy.
Kampaň se na Gamefoundu rozeběhla 19. listopadu a než se kdokoliv nadál, studio ji o pouhé dva dny později zrušilo. Nepřilákala totiž takové davy, v jaké tvůrci doufali, byť jim zároveň nedali moc času na rozmyšlenou.
Ale dle vyjádření studia to nebylo ukvapené rozhodnutí, protože díky silným zkušenostem s crowdfundingem ví, jak klíčové jsou první dny, které byly v případě tohoto projektu slabé. Hře se totiž nepodařilo vybrat ani stanovený cíl 867 tisíc korun – upsalo se lehce pod 200 lidí, kteří se dohromady složili jen na 90 % cílové částky.
Ti, kteří se v komentářích rozhodli podělit o svůj názor, prozradili, že je odradila vizuální stránka, fantasy téma, vyšší cena vůči nabízenému obsahu i zbytečnost figurek spojená s nízkou variabilitou nepřátel. Jeden fanoušek studia podotkl, že další hru založenou na kradmém pohybu (jako V-Sabotage a Assassin’s Creed) už doma nepotřebuje.
To vše jsou cenné informace pro studio Triton Noir, které se tímto krokem s Gods Heist neloučí. Hodlá hru upravit na základě zpětné vazby a je tedy pravděpodobné, že se v budoucnu objeví nová kampaň. Studio jako takové to zkrátka nehodlá zabalit po jednom nezdaru a nám nezbývá než držet palce, aby dál fungovalo a přinášelo na svět skvělé, po herní stránce poměrně ojedinělé hry.