Jméno Klaus-Jürgen Wrede budeme už navždy mít spojené s deskovkou Carcassonne, která stála na počátku moderní éry deskových her a hraje se i dnes po více než dvou dekádách v nejrůznějších podobách.
Není to ale autor jediné hry. Ve svém portfoliu má i další kousky, byť žádný z nich se nedočkal slávy, která by se byť jen blížila Carcassonne. Ale třeba se to povede jeho letošní novince Cook Islands, která bude mít premiéru v říjnu na veletrhu Spiel v Essenu na stánku polského vydavatelství Trefl.
Cook Islands je rodinná strategická hra pro 2 až 4 hráče od 8 let na 30 až 60 minut, v níž se budete plavit po moři a objevovat Cookovy ostrovy. Hře dominuje dvouvrstvá hrací deska plná výřezů pro čtvercové destičky, kterými postupně vytvoříte celé souostroví.
V ruce máte tři takové destičky a když přijdete na tah, jednu z nich zahrajete na herní plán – její číslo udává sloupec, do nějž destičku umístíte na nejvyšší prázdné místo. Počet plachet na destičce pak udává počet vašich akcí a můžete získat bonusové akce, pokud dílek přímo nad tím vaším obsahuje stejný počet plachet.
Za akce se pohybujete po jednotlivých políčkách hrací desky, sbíráte poklady, vyhýbáte se nejrůznějším nástrahám, a hlavně osidlujete objevené ostrovy, kde platí, že kdo dřív přijde, ten zaskóruje více bodů.
Na hrací desce jsou už od začátku náhodně rozmístěné ostrovy a když si na konci kola při dobírání nového dílku do ruky doberete ostrov či překážku, tak se okamžitě umístí na herní plán. Hra končí po zaplnění šesti z devíti sloupců mapy.
Takto z popisu to zní velice přístupně a vlastně bych se do hry Cook Islands hned s chutí pustil, nicméně taková možnost se naskytne až za nějaké čtyři měsíce.