Zahraniční vydavatelství Devir jistě znáte. Jeho logo jste v poslední době mohli vidět na vynikajících počeštěných deskovkách Katedrála a Bílý hrad a zanedlouho se s ním setkáte i na hře Sand (zatím nevíme, že by se chystal její překlad).
Sand je prvotinou tvůrčího dua Javiera Pelizzariho a Ariela di Constanzoa, kteří z vás udělají jezdce na přerostlých housenkách. Ze světa je totiž jedna velká poušť a vy jste jedni z mála odvážlivců, kteří se nebojí vyrazit do pustiny za účelem převozu zboží mezi posledními výspami lidstva.
Děláte to sice primárně pro peníze, ale pravdou je, že tím zároveň napomáháte opětovnému zazelenění planety, když převážíte malé rostlinky ze skleníků do vyprahlých dálav. Od tématu se odvíjí i hlavním mechanismus, kterým je pick-up-and-delivery, tedy skutečně převoz zboží.
Sice nemáme k ruce podrobné představení hry, ale z obrázků se dá ledacos vyčíst. Tak například to vypadá, že různé zboží je zastoupené kostičkami tahanými náhodně z pytlíku, jistou roli tu sehrají barevné kostky s vlastním zásobníkem, přičemž jejich barva se shoduje s některými kostičkami i žetony na desce hráčů.
Hráčská deska je opravdu veliká, obsahuje spoustu stupnic a míst pro žetony a karty a budete si jejím prostřednictvím vylepšovat svou housenku, aby se vám nejrůznější zakázky plnily o něco snáz.
Hru je možné hrát až ve čtyřech hráčích, stejně jako sólo a počítejte s tím, že u ní budete sedět zhruba dvě hodiny. Her z žánru pick-up-and-delivery zase tolik není, tak doufejme, že se Sand zapíše mezi ty lepší. Vyjít by měla letos v květnu za 45 dolarů, tedy 1 050 korun.