Jamey Stegmaier, autor her jako Scythe, Vinohrad či Rudý úsvit a zakladatel studia Stonemaier Games, které vydalo hit Na křídlech, oznámil svou další hru. Jmenuje se Vantage a půjde o kooperativní hru pro 1 až 6 hráčů, která bude dost možná úplně jiná než cokoliv, co jste dosud hráli.
Čeká vás v ní průzkum celé planety, ale herní mapu byste tu hledali marně. Lokace planety jsou totiž zvěčněné na 400 velkých, oboustranných kartách, což dává dohromady 800 vzájemně propojených oblastí.
Vždy se nacházíte v jedné takové oblasti, v níž máte několik možností akcí a díky číslům na kartách se přesouváte z jedné lokace do druhé. Dohromady bude ve hře na 6 tisíc akcí, k čemuž sám autor sdělil následující:
„Tato hra je v mnoha ohledech zcela odlišná od našich ostatních her, i když stále ctí naše základní principy. Různé typy herních dovednostních testů studuji už léta a akční systém hry Vantage je vyvrcholením mnoha výzkumů a testování – líbí se mi, jak to dopadlo.“ A kromě těchto 400 karet bude v krabici ještě dalších 900 se zatím nespecifikovanými účely, které budete napříč partiemi objevovat a dělat si z nich před sebou tablo.
Většina z těchto karet bude mít unikátní ilustraci, a kromě karet ve hře bude ještě centrální deska sledující nejrůznější prvky vaší hry, kostky a tentokrát se to obejde bez figurek. Zároveň si budete číst příběhy na základě vašich rozhodnutí ve hře, ale nemá jít o nic obsáhlého, vždy 1-2 věty v dedikované příběhové knize.
Nepůjde přitom o kampaňovou hru – tvůrce ji označuje jako roguelike a celkově na vás na této jedné planetě bude čekat 21 dílčích misí. Každá mise začíná výpravou na tuto planetu, kdy vždy máte tu smůlu, že ztroskotáte.
A celá myšlenka hry tkví v tom, že každý hráč ztroskotá na jiném ze sta možných míst a hru budete hrát de facto z prvního pohledu, tedy každý bude držet svou kartu lokace, ale ostatním ji ukazovat nebude – jste ale spojení vysílačkami, takže si můžete popisovat, co vidíte a cílem by tak logicky mohlo být seskupit se na jednom místě (ale vítězné podmínky autor ještě nespecifikoval).
Zní to opravdu originálně a megalomansky, což se nemůžeme divit, když hlavní inspirací byla videohra The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Jamey Stegmaier ale čerpal i z videoher a deskovek jako Elden Ringu, A Short Hike, Spící bohové, 7th Continent či Time Stories.
Hra Vantage bude ucelená, což znamená, že pro ni nejsou v plánu žádná rozšíření, pouze doplňky jako kovové mince. Dočkáme se jí někdy v průběhu roku 2025.