S problémy na pracovišti se v dnešních dnech setkáte už v opravdu každém odvětví, vývoj stolních her nevyjímaje. Tedy budete-li věřit sedmi bývalým zaměstnancům studia Pandasaurus Games, jejich kontraktorům a najatým free lancerům, kteří pod rouškou anonymity vystoupili z davu a podělili se s webem Dicebreaker o své špatné zkušenosti s vedením studia.
Tím vedením jsou manželé Molly Wardlaw a Nathan McNair, kteří Pandasaurus Games založili v roce 2012 v texaském Austinu. Studio se proslavilo hrami jako Machi Koro, Dinosaur Island, u nás nedávno vydaným Ostrov dinosaurů: Hoď & kroť a má za sebou čerstvý Kickstarter The Fox Experiment od autorky Na křídlech.
Anonymní zdroje Dicebrakeru nicméně hovoří o nedbalosti vedoucí dvojice, jejich špatném stylu vedení a manipulaci, které vedou k mentálnímu a emocionálnímu vypětí a psychickým problémům.
Hlavní vina je kladená jejich stylu vedení, které se dá prý charakterizovat jako „nepřítomné“, ale zároveň „bolestně se zabývající těmi nejmenšími detaily“. Problém tkví údajně v tom, že zmíněná dvojice odmítá předat jakoukoliv odpovědnost na kohokoliv jiného, ale sama se nemá k rozhodování. „Bylo to doslova jako diktátorství,“ prozradil jeden ze zdrojů.
Majitelé údajně opomíjeli schvalovat věci po týdny i měsíce a zaměstnanci tak nestíhali jimi nastavené termíny a obávali se problémů. To samozřejmě vedlo ke crunchi, přesčasům, které vedení nepodporovalo, ale nedělalo ani nic pro to, aby k nim nedocházelo.
Zároveň je tu i otázka výplat. Jak zaměstnanci, tak kontraktoři a partnerští designéři nebyli placení včas a své výplaty se museli domáhat, bombardovat vedení, aby se konečně uvolilo k vlastním povinnostem.
Od vedení přitom slyšeli jen samé hloupé výmluvy typu: „Byl to náročný týden a zapomněl jsem stisknout tlačítko odeslat“ nebo „Byl jsem mimo město“ nebo „Může za to účetní“, což prý slyšel každý zaměstnanec alespoň jednou. „Každý ví, že kdyby za tím vším byl doopravdy účetní, vyhodili by ho a najali by si nového,“ uvedl jeden z dotčených zaměstnanců.
V neposlední řadě prý zakladatelé Wardlaw a McNair nejdou pro pomluvy daleko. Jakmile někdo ze studia odejde, a za poslední dva roky se tam prý prostřídala velká spousta lidí vlivem výše řečeného, tak se ostatní na poradách dozvědí, že to vlastně byla jeho chyba a jeho odchodem byl problém vyřešen…
Dicebreaker celou kauzu rozebírá do mnohem větších podrobností, pokud se chcete dozvědět první poslední ze zpovědí anonymních bývalých zaměstnanců. Web dokonce požádal Pandasaurus Games o komentář a dočkal se – dle mého – velmi neuspokojivé odpovědi.
„Společnost Pandasaurus Games odmítá jakékoli obvinění z toxického pracovního prostředí. Našim zaměstnancům nabízíme neomezenou placenou dovolenou, volno při nemoci a placenou mateřskou a otcovskou dovolenou. Našim zaměstnancům jsou také poskytovány benefity hrazené společností, včetně zubního pojištění, pojištění zraku, zdravotního pojištění a životního pojištění.“
Společnost dále vytáhla statistiky, na nichž demonstrovala průměrnou délku volna za rok a kolik musí zaměstnanci denně odbavit emailů, úkolů či konverzací na pracovním portále Slack. Mimo pracovní dobu jde prý o pouhé 1 až 4 % z celkového pracovního nasazení.
Nikde ale žádná zmínka o tom, že svým lidem platí včas, neignorují své povinnosti a nezdráhají se předat jakoukoliv odpovědnost na své podřízené, tedy žádná obhajoba svého stylu vedení, který se ze zpovědí bývalých zaměstnanců zdá být skutečně pochybný. Těžko ale z našeho vzdáleného pozorování soudit, kde leží pravda.