Koncem ledna se výrobce sběratelských předmětů Funko rozhodl, že se zbaví své deskoherní divize Funko Games a prodá práva na své tituly 43leté nizozemské firmě Goliath Games. S tímto krokem se ovšem pojila i jedna nepříjemná záležitost pro dosavadní zaměstnance této větve, kteří byli propuštění, a to včetně lidí z tvůrčího celku Prospero Hall. Veteráni z týmu se proto rozhodli vzít věci do svých rukou a vytvořili nové studio Tempest Workshop (děkujeme webu Dicebreaker).
Dle oficiálních stránek má sídlo v Seattlu ve státě Washington a vést ho bude trojice Chris Rowlands, Isaias Vallejo a Korby Sears. Všichni tři pochází právě ze studia Prospero Hall, které v minulosti vytvořilo třeba Back to the Future: Back in Time, Disney Villainous, Horrified, Jaws, The Texas Chainsaw Massacre: Slaughterhouse nebo Indiana Jones: Cryptic – A Puzzles and Pathways Adventure.
Z budoucích projektů tým zatím žádné neoznámil. Je nicméně jisté, že rozhodně nebude pokračovat v žádné ze svých předchozích značek, jelikož výše zmíněným obchodem k nim práva ztratil. Proto bude začínat v podstatě od nuly. Nebo minimálně s bonusem v podobě pověsti. A vzhledem k předchozím zkušenostem zaměstnanců zakladatelé slibují, že budou mít lidský přístup a založí si na pozitivní rodinné atmosféře.
„Jsme naprosto poctění a nadšení, že se někteří lidé z našeho týmu opět setkávají, aby pokračovali v naší společné tvůrčí cestě. Máme šanci od základů vybudovat zcela nové studio, které bude sdílet DNA s místem, odkud jsme všichni přišli, ale které zároveň bude hledět vpřed s nově objevenou vizí a třemi základními hodnotami: být člověkem, tvořit společně a mít odvahu. Je to pro nás skutečně splněným snem,“ uvedl Rowlands v tiskové zprávě.
V té se současně ještě přímo jmenuje několik dalších jmen, které se k týmu připojují. Jedná se třeba o veterána Tylera Hilla, vývojáře Davida Iezziho a Daniela Stoltenberga, ilustrátora Joshe Mandervilla, grafického designéra Thomase Rameyho, projektovou manažerku Estefanii Rodriguez, komunitní manažerku Stephanii Straw nebo 3D umělece Ernesta Ziegenfeldera. Takže samí talentovaní, zkušení lidé.
Proto bude zajímavé sledovat, co studio v následujících letech přinese. Ostatně právě většina těchto lidí se zapříčinila o to, že Funko Games úspěšně přetvořilo tvář licencovaných deskových her, které z pozice levných taháků peněz z lidí převedli do plnotučných stolních zážitků. Což se jim častokrát povedlo s docela překvapivými značkami.