Házení kostkami může být zábavné či otravné, záleží na tom, jak se tento mechanismus do stolní hry zanese. Náhoda, která u házení kostkou logicky nechybí, proto může být dobrým pomocníkem, ale současně zlým pánem. Jaké by to ovšem bylo, kdyby na tomto principu náhody a pravděpodobnosti byla postavená celá hra? Odpověď na tuto otázku lze částečně nalézt u projektu 1%, který se tuzemské REXhry rozhodly u nás vydat a počeštit.
Celý „vtip“ spočívá v tom, že vám k vítězství bohatě postačí hodit 0 na dvou desetistěnných kostkách. Takový úkol zní přirozeně jednoduše, avšak je třeba si uvědomit, že podobný hod má pravděpodobnost úspěchu pouhé jedno procento (což je stále daleko více, než drop rate některých kusů vybavení v online hrách). Házení by ovšem přirozeně nebylo samo o sobě zábavné. Proto je do zážitku zakomponovaná i strategie a trocha toho klamu.
Kromě kostek se tu ještě nalézají karty, které postupně získáváte. Na nich se vyskytují další čísla, jež slouží k blafování, ale samozřejmě i nějaké efekty umožňující přehoz kostky, tažení další karty či ukradení jedné od soupeře.
Skrze karty se pak snažíte svého soupeře překonat, abyste zvítězili v kole a dostali volbu mezi hodem z možností vyhrát a vynecháním, jež ale zvýší vaše šance v dalším kole. Hody však nesmíte prodlužovat příliš dlouho, jelikož stačí jeden dobrý od soupeře a prohráli jste.
K 1% se může posadit 2 až 6 hráčů, kteří by se měli bavit maximálně 30 minut. Pravděpodobnější však je, že sezení odehrajete rychleji. Vzhledem k malé komplexnosti je produkt vhodný i pro menší děti od 8 let. Autorem je Luke Melia, jenž má na svědomí třeba adaptaci Saw: The Jigsaw Trials a Tomb Raider: The Crypt of Chronos. O vizuální podobu se zase postaral Michael Dickinson.
Vydání tuzemské verze se chystá na tento rok. Přesnější datum zatím prozrazené nebylo.