Crowdfundingová platforma Gamefound nabývá každým rokem na významnosti a postupně tak bere vítr z plachet mnohem zavedenějšímu Kickstarteru. Zatímco Gamefound meziročně značně roste, tak Kickstarter od covidu klesá. Bavíme se tedy samozřejmě jen o oblasti deskových her. A v těch chce Gamefound excelovat.
Jeho zakladatel Marcin Świerkot si pro letošní rok dal „extrémně ambiciózní, ale i tak splnitelný cíl“: být jedničkou v oblasti crowdfundingu deskových her (děkujeme webu BoardGameWire). Analytická data naznačují, že by to mohlo být proveditelné, nicméně jedná se o velice proměnlivé a nepředvídatelné prostředí.
Extrémně ambiciózní cíl je to proto, že Gamefound na Kickstarter stále ještě zásadně ztrácí, o čemž vypovídají loňské tržby. Ty v případě Kickstarteru činily 220 milionů dolarů, tedy 5,3 miliardy korun, zatímco Gamefound se vyšplhal „jen“ na 156 milionů dolarů, tedy 3,8 miliard korun (a platforma tak meziročně poskočila téměř o 50 %).
Kickstarteru se také stále podařilo hostit nejúspěšnější kampaň – Cosmere RPG navázané na tvorbu spisovatele Brandona Sandersona, které vybralo přes 15 milionů dolarů (365 milionů korun). Nejvýdělečnější kampaň na Gamefoundu na hru Cyberpunk 2077: The Board Game přinesla sice jen polovinu, ale zase se tato platforma zasloužila o šest nejvýdělečnějších kampaní roku, zatímco Kickstarter jen o tři (a Backerkit o tu poslední).
Až příští rok se dozvíme, zda se Gamefoundu a Marcinu Świerkotovi skutečně podaří naplnit ambiciózní plán, s čímž by definitivně měla pomoct spolupráce se studiem CMON, které Kickstarter opustilo (podobně jako další význační přispěvatelé jako Chip Theory Games, Archon Studio, Go on Board či Steamforged Games) i nedávno spuštěná nová funkce AdFound, která tvůrcům pomůže s marketingem.