Doopravdy, nechci říkat, že jsem vám to říkal. Protože ve vší upřímnosti, když jsem vám to posledně říkal, sám jsem svoje vlastní slova bral tak trochu jako katastrofický scénář vyhnaný do extrému. Ale jestli jsem s vámi tehdy sdílel pouze své osobní obavy z toho, že si Hasbro a Wizards of the Coast plánují z One D&D udělat svého otřásajícího se oslíčka, dnes už mám tohle tvrzení bohužel čím podložit.
Minulý týden Hasbro pořádalo webový seminář pro investory, během kterého se vedení zaměřovalo primárně na hašení požárů stran celé té záležitosti s Magic: The Gathering a Bank of America, ale došla řeč i na budoucnost Dungeons & Dragons. Chris Cocks (CEO Hasbra) a Cynthia Williamsová (CEO Wizards of the Coast) strávili nějakých devět minut prezentací svých plánů pro budoucnost značky. Gró jejich projevu: D&D je aktuálně hrubě nedostatečně monetizovaná hra a oni to hodlají napravit.
Williamsová mluvila především o tom, jak dungeon masteři tvoří pouze 20 % hráčské základny, ale přitom jsou to právě oni, kdo za hru utrácí nejvíce peněz. Od investice do digitálních nástrojů (tady je řeč o skoupení digitální platformy D&D Beyond, viz tento článek) si Wizards slibují šanci přimět všechny hráče k „tomu typu opakovaného utrácení, které vidíte v digitálních hrách.“ Však víte, jako v live-service hrách à la Fortnite, Genshin Impact a podobných virtuálních kasínech převlečených za videohry. A pokud nechápavě kroutíte hlavou nad tím, jak přesně by toho Wizards chtěli s D&D dosáhnout, nejrychlejší bude vás odkázat zpátky na tenhle článek.
K tomu Cocks přidal i plán udělat z D&D „čtyř kvandrantovou značku“, srovnatelnou s velikány jako Pán Prstenů nebo Harry Potter. Stolní RPG by tak mělo být pouze jednou monetizovanou divizí celé značky, a to sice po boku hraček a merče, videoher (jako třeba nadcházející Baldur’s Gate 3) a filmů (jako třeba nadcházející Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves, od kterých si v Hasbru nepřekvapivě slibují start nového filmového universa ve stylu Marvel Cinematic Universe).
Samozřejmě je důležité mít na paměti, že všechny tyto plány zazněly na meetingu zaměřeném na investory, kteří pochopitelně chtějí slyšet hlavně o ekonomické budoucnosti značky. Není tedy divu, že se před nimi Cocks s Williamsovou nerozplývali nad inovacemi v herním designu. Neřekl bych ale, že to jejich slibům stran monetizačních strategií nějak ubírá na váze.
Na každý pád si zase můžeme udělat o něco konkrétnější obrázek o tom, co si šéfové Hasbra a Wizards of the Coast od One D&D slibují. A jak se hra bude skrze otevřený beta test blížit ke svému vydání v roce 2024, sami postupně uvidíme, jak přesně Cocks a Williamsová svou vizi o dojné krávě jménem D&D naplní.