Hasbro propouští vývojáře online verze D&D Sigil a ukončuje její aktivní vývoj
Novinka zdroj: Hasbro

Hasbro propouští vývojáře online verze D&D Sigil a ukončuje její aktivní vývoj

27. 3. 2025 12:00 | RPG | autor: Michal Krupička |

Možná si ještě pomatujete, když Hasbro vypustilo svůj první trailer na vlastní VTT (viz článek). Tenhle ambiciózní projekt běžící na Unreal Enginu 5 si dal za úkol převést hraní nejslavnějšího TTRPG dneška (kdo by náhodou nerozumněl, mluvíme o Dungeons & Dragons...) na vaše obrazovky v moderním, intuitivním a velkolepém stylu. Až na strojené hlasy herců, kteří se snažili tvářit, že hru hrají, to nevypadalo vůbec zle. Projekt dostal později název Sigil, a dokonce si ho už můžete vyzkoušet zdarma nebo za měsíční poplatek stokoruny. Jenže teď to vypadá, že ne všechno je tak růžové, jak se může zdát.

Sigil D&D zdroj: Hasbro

První informace o propouštění ve vývojovém týmu se objevily na síti LinkedIN přímo od šéfa projektu Andyho Collinse. Propuštěno bylo celkem 30 vývojářů, tedy 90 % celého týmu, který na Sigil pracoval, a to necelý měsíc po spuštění testování platformy. Proč se tomu tak stalo? Odpověď přinesl web Rascal News, který zveřejnil interní komunikaci členů týmu, kteří z logických důvodů chtějí zůstat v anonymitě.

Hlavní problém spočívá – jak taky jinak – v monetizaci. Po několika měsících alfa testování si Hasbro uvědomilo, že Sigil samostatně nevydělá tolik, kolik by si představovalo. Hlavně když ambice společnosti sahaly k tomu, aby vydělal podobné peníze jako Magic: The Gathering nebo videoherní Baldur's Gate III. Už z tohoto přirovnání pramení další problémy, když jiný anonymní zdroj informoval o potížích se samotným vývojem. Hasbro totiž bralo Sigil víc jako videohru než VTT a podle toho k němu přistupovali. Podle zdroje se před měsícem Collins sešel s vedením a když se zeptal, jakou vizi pro Sigil vlastně mají, nikdo mu nebyl schopný odpovědět.

Hasbro sice jako samostatnou platformu Sigil opouští, ale jeho stávající funkce zakomponuje do svého D&D Beyond. Fanoušci se tedy asi ještě nějakou dobu nedočkají možnosti zahrát si v oficiálním velkém VTT. Minimálně do doby, než si Hasbro jasně stanoví, co od takového produktu chce a uvědomí si, že hraní RPG online není to samé jako hraní videohry. Do té doby se budeme muset smířit s tím, že podobně jako licencování, pravidelné vydávání nových příruček s minimem změn a spoustu dalších věcí je produktem toho, že Hasbro stále nenašlo způsob, jak D&D zpeněžit podle svých představ a Sigil je jen dalším nešťastným zářezem na pažbě tohoto snažení.

Nejnovější články