Ledajaké RPG dobrodružství začíná v hospodě. Však si to jistě sami umíte představit: Unavení dobrodruzi po dlouhé cestě zasednou ke stolu, který už čiperná servírka dekoruje korbely; hostinský se podělí o pár drbů; barbar skupiny se zaplete do rvačky s bandou opilých trpaslíků; a než vyhasne krb, na tuty se ve dveřích objeví zoufalý vesničan s příslovečným otazníčkem nad hlavou. Samozřejmě leda byste hráli RPG The Longest Rest. Protože v takovém případě vaše hra v hostinci nejen začne, ale téměř dozajista i skončí.
Chystané RPG od Jeeyona Shima překrucuje koncept bezpečného ostrůvku civilizace uprostřed nehostinné divočiny do mnohem zákeřnější podoby. V The Longest Rest je Hostinec vaším největším nepřítelem, živoucí entitou, která má spadeno na vaše duše. Jeho místnosti, zevnitř větší než by se zvenku mohlo zdát, ukrývají špinavá tajemství a nepředvídatelné hrůzy. Jejich hlas vábí nocležníky z pokojů ven a střemhlav do nekonečného labyrintu temných chodeb, kde se pod prachem zšedlými koberci mlsně olizují jejich démonické zuby. Nabídka Hostince je prostá: Splní i tu vaši nejčernější touhu výměnou za vaší lidskost.
The Longest Rest bude hrou pro čtyři hráče a game mastera, systémově vycházející z PbtA enginu a slibující strašidelný zážitek plný krve, body hororu a eco hororu, což je další žánr, o jehož existenci jsem se poprvé dozvěděl právě kvůli psaní téhle novinky. Kampaň aktuálně běžící na Indiegogo nabízí tři různá zpracování příruček (lišící se cenou a kvalitou), všechna plná uhrančivých ilustrací od Connera Fawcetta. Do konce (již teď úspěšné) kampaně zbývá ještě přes dva týdny a odměny jsou finančně velice vstřícné, takže pokud máte chuť na nějaký ten ne-zrovna-dovolenkový pobyt v hostinci na venkově, přispět můžete zde.