Když se u nás v redakci zeptáte, jaké je naše nejoblíbenější RPG, odpověď asi bude jasná – Město Mlhy. Tenhle počin Pavel vychválil v recenzi, rozplýval se nad jeho kampaní, mohli jste ho vidět i naživo v první sérii Legend ze stolu, a dokonce ho začal i oficiálně překládat, díky čemuž by už tenhle rok mělo vyjít česky. No a já se pod jeho slova můžu jenom podepsat.
Město Mlhy je boží a pokud jsou lepší pravidla, tak o nich nevím. Studio Son of Oak slavilo úspěch i s cyberpunkovým Tokyo: Otherworld a teď se s vylepšeným systémem vrhlo na svou třetí hru – rustikální fantasy Legend in the Mist. Pár hodin po spuštění kampaně na Kickstarteru už má víc než 3 400 podporovatelů a blíží se k 9 milionům vybraných korun.
Legend in the Mist sám tvůrce Amit Moshe označuje za rustikální fantasy, které se inspiruje u klasických příběhů od Pána prstenů přes Kolo času po Princeznu Mononoke. Hra má vlastní kouzelný svět, ale zároveň slibuje, že v ní půjde odehrát vlastně jakékoliv fantasy. Tenhle systém je o vyprávění příběhů u ohniště, o venkově i divočině, a hlavně příbězích z prožitých dobrodružství.
Nemá to být další klon Dungeons & Dragons. Legend in the Mist se soustředí na to, aby se vyprávění i herní mechaniky spojily v jediný celek a vývoj postav a jejich příběhů už nebyl oddělený slovy a čísly. Všichni, co někdy přičichli právě k Městu Mlhy, vědí, že tohle je jedna z jeho největších předností a zároveň to, co hodně RPG dnes pořád neumí. Zároveň jde o pravidla rychlá a snadná na naučení.
Kampaň obsahuje dvě knihy: Core Book je základní kniha pravidel, která vám dá ke hře vše potřebné, Hearts of Ravensdale je pak kniha, které přináší originální svět vytvořený pro hru. V něm se vlastně vrátíte ke kořenům fantasy, vydáte se ze své rodné vsi za úkolem, který se možná rozroste do obřích rozměrů a umožní vašim postavám najít jejich osud. Potkáte záhadné tvory, čaroděje, projdete řadou zkoušek a nakonec se možná zase vrátíte k rodinnému krbu.
zdroj: Son of Oak Game Studio
Obě knihy v PDF a modulu do virtuálního herního systému Alchemy dostanete za 672 korun; základní kniha v pevné vazbě společně s PDF verzemi obou knih a modulem pro Alchemy je za 1 135 korun; a obě knihy v pevné vazbě opět se vším virtuálním je za 1 830 korun. Pokud k tomu chcete ještě obal na knihy, kostky, listiny předpřipravených postav, lístky na sledování statusů a všechny fyzické dodatečné cíle, musíte sáhnout po Ravenhome Slipcase setu za 3 tisíce korun.
Poslední sběratelská edice k tomu přihodí i látkovou mapu, 10 sběratelských ilustrovaných karet a 6 kostek ve tvaru žaludů. Stojí 7 tisíc korun a hlavním důvodem téhle ceny je to, že všechny knihy v ní najdete ve sběratelské edici v kožence s vyraženým logem hry a speciálním koženkovým pouzdrem.
Zároveň je součástí tohoto balíku i běžná verze v pevné vazbě. Tohle rozhodnutí tvůrci odůvodňují tím, že můžete mít speciální edici vystavenou na poličce a s tou klasickou hrát. Raději bych za menší cenu dostal jen knihy v kožence, ale co se dá dělat. Poštovné se pak pohybuje od 347 do 741 korun v závislosti na edici, kterou pořizujete a ještě vás čeká uhrazení daně.
Legend in the Mist vypadá nádherně a už teď se dá předpokládat, že bude hitem jako předchozí hry studia. Pokud máte rádi příběhy, vyprávění a dobrodružství, snad nemůžete sáhnout vedle. Ostatně já i Pavel máme už své knihy objednané, protože pokud někdo umí vytvořit moderní a skvělý sytém, je to právě Son of Oak s Amitem Moshem v čele. Jak to nakonec dopadne, se dozvíme v březnu roku 2025, kdy se k hráčům dostanou digitální odměny, případně v červnu toho samého roku, pokud vydržíte čekat na fyzické knihy. Mezitím si alespoň můžete zkusit bezplatnou demoverzi systému.