Kosmický horror Astro Inferno bodoval na Kickstarteru už před rokem. Vybral ve své kampani přes 4 miliony korun a tím odemknul mnoho dodatečného obsahu. Tvůrci teď před vydáním, které je plánované už na březen tohoto roku, spustili možnost dodatečných předobjednávek na Backerkitu. Dali tak možnost všem, kteří váhali nebo o hře neslyšeli, získat kompletní obsah kampaně a mít knihy brzy doma. A musím říct, že tohle RPG vypadá doopravdy zajímavě.
Celý vesmír je plný temných bohů, zmučených duší a je roztříštěný na kusy. Díky tomu legendární místa existují blízko sebe. Stačí jen chvíle cesty a dostanete se do lokací, o kterých se vám ani nesnilo. Sny a mýty se tu totiž spojují v jedinou pokroucenou realitu. Místa bez zákonů na úrovni středověku, satanistické dvory, kterým vládne sedm vládců rozdělených intrikami a vnitřními konflikty. Pantheony starých bohů všech mytologií, poslední bašta lidstva uctívající boha z nanotechnologií a jeho mechanické anděly.
Je ale důležité, že v roztříštěném vesmíru nejsou kontinenty nebo planety, ale jen místa, kde zákony přírody nemusí fungovat a vše se podřizuje jen fantasii. Vaše postavy se vyzbrojí technologiemi starých bohů a titánů, alchymií poháněnou Aetherem a opakem světla. Technologií božské AI i biomechanikou pekelných pánů. A že to nebudou postavy jen tak ledajaké.
Jste totiž duše. A ty mají své formy. Vývojáři o nich mluví jako o alternativě za rasy. Můžete být sice obyčejným člověkem, ale i někým, koho se dotkla temnota, strojem s lidskou duší nebo třeba tvorem v symbiotickém nano obleku. Celkem pravidla nabídnou šest takových možností. Podobně originální je pak i osm povolání, tady nazvané jako osudy. Necronaut, Múza, Jäger nebo prostý rytíř. Všechny vám dají do vínku nadlidské schopnosti, které se navíc díky otevřenému vývoji postavy dají upravit tak, aby byla každá postava unikátní.
Místo klasického rozdělování zkušeností nabídnou pravidla systém cesty, která je spíš než na zabíjení potvor orientovaná na příběh a jeho promítání do vašeho avatara. Pak je tu poslední nedílná část, a to je mistr. Entita, která si vás vyhlédla a z obyčejné duše vytvořila takzvaného pěvce smrti. Může být nápomocná ale i zrádná. Kniha jich nabídne padesát spolu s návodem, jak vytvořit vlastního patrona. Můžou to být bohové, démoni a další mocné bytosti. Potkáte se s nimi vždy minimálně při jedné události – vaší smrt. Protože postavy budou trpět a budou umírat.
Jenže to není konec. Jen se vaše duše vrátí k vašemu mistrovi a ten vás vrhne zpět do nemilosrdného světa tam venku. Může vám dát nějaké požehnání nebo dar, ale ani duše není nesmrtelná. Se smrtí přichází korupce, mechanika, která hráče ovlivňuje až do doby, než je tak pokroucený, že už se nemůže vrátit zpět ani s pomocí svého pána. Ta ovlivňuje i fyzickou stránku vaší postavy. Stane se tak, že se vám změní lebka do podoby ptačí, narostou rohy a spousta dalšího. Ostatně těchto možností je v knize přes sto padesát.
Systém se jasně soustředí na příběh a nadpřirozené schopnosti vašich postav. Hází se dvacetistěnnou kostkou a podle úspěchu hod generuje příběhové body, které pak hráč směňuje za ovlivňování příběhu a svých akcí. I v boji jdou směňovat za zranění, ale také za to, aby třeba božský červ neroztrhal vesmírnou stanici, na které se nacházíte nebo jí nesmetla solární exploze. K tomu navíc pravidla nabídnou systém na vytváření vlastních předmětů, rituálů a vlastně všeho, co vás napadne.
Kniha jde pak pořídit v předprodeji ve dvou variantách nebo PDF. Obě mají shodný obsah a jsou v pevné vazbě. Legendary edition ale přichází s zlacenými stránkami i symbolem hry na obalu a kvalitnějším papírem. Najdete tu alternativní ilustrace a liší se i celková barevná paleta knihy. Obě edice samozřejmě obsahují i všechny odemčené bonusy z Kickstarteru, jmenovitě další schopnosti a specializace postavy, příběhy i dvojici kampaní a listiny pro postavy a další materiály. Cílů se povedlo odemknout osmnáct včetně spolupráce známých tvůrců ilustrací jako Helge C. Balzer.
Astro Inferno prostě vypadá skvěle. Kosmický horor spojený s mytologií a lovecraftem nebojící se ani inspirací v Dark Souls. Umožňuje vyprávět filmový příběh, temný, možná až tragický nebo možná naopak takový, který vnáší světélko naděje doprostřed vesmíru plného temnoty, hladových bohů a prastarých sil. K dispozici je stále možnost vyzkoušet první verzi pravidel pro rychlou hru a musím říct, že i jejich grafická stránka vypadá hodně lákavě.