Alice is Missing je jedním z těch alternativnějších RPGéček na indie scéně, z čehož si ale nedělejte klamné úsudky o jeho vpravdě velice solidních kvalitách, jak jsme si před pár lety řekli tady v recenzi. V téhle jednoduché, tiché hře s ostatními hráči nepromluvíte za celou dobu ani slovo. Nebudete zde bojovat s monstry ani se hnát za kořistí. Místo toho budete hrát za partu ze střední, kterým se ztratila kamarádka. A strávíte celou hru na mobilech psaním do skupinového chatu a rochněním se ve vlastním vzteku a úzkosti z nastalé situace, zatímco se Alici pokoušíte najít.
Je to velice Life is Strange, respektive 13 důvodů proč, respektive Oxenfree, respektive spousta jiných teenage dramat odehrávajících se v malém městečku kdesi na okraji americké divočiny – a je to v rámci žánru velice dobře odvedená práce. Jestli má Alice is Missing nějaký výraznější nedostatek, je to omezená znovuhratelnost. Přece jen, pokud se v prožívání náctiletých srdcebolů opravdu nevyžíváte, nedává vám hra zas tak tolik důvodů si jí v jedné skupině zahrát víckrát než jednou (čemuž, na druhou stranu, relativně odpovídá i cenovka).
Proto teď její autor Spenser Starke (mj. herní designér pro Critical Role a autor zajímavého RPG Icarus pojednávajícího o pádech civilizací) přichází na kickstarter s rozšířením Silent Falls, které má zdvojnásobit počet herních karet, které v Alice is Missing využíváte k odhalování příběhu. To tedy znamená více lokací, které můžete navštívit, více podezřelých z únosu (včetně policejního šerifa Prescotta, ano Spensere, chápeme to), více komplikací při vyšetřování a zkrátka celkově více možností a znovuhratelnosti.
Právě na hráče, kteří už Alice is Missing jednou dohráli, má rozšíření cílit primárně. Z vlastní zkušenosti ale mohu říct, že pokud po téhle hře už chvíli přemýšlíte, kickstarterový bundle s bonusovými kartami rovnou do začátku mi rozhodně přijde jako dobrá volba.