Studio Son of Oak, které vytvořilo naše milované Město Mlhy, se rozhodlo, že jeho systém potřebuje vylepšit. Opatrné zmínky během vývoje jeho chystaného cyberpunkového opusu, kde tanky mají duše démonů a maso se pojí s magií stejně jako s kovem, se teď staly skutečností a právě Tokyo: Otherscape bude první hrou, která jejich nový systém představí.
Ten doposud nesl název City of Mist: Reloaded, ale během vývoje se změny zvětšovaly a zvětšovaly, až tvůrci zjistili, že jim pod rukama vzniklo něco, co má pocitově základy v původní hře, ale zároveň je to docela jiné. Proto vznikl Mist Engine.
Jedno kolo hry se teď bude dělit na tři fáze: představení, kdy vypravěč vše popíše a sdělí postavám, jaké jim hrozí nebezpečí; akce, v nichž nechá postavy představit jejich reakci na hrozbu; a následky, tedy vyhodnocení všeho, co představily první dvě fáze. Vaše postavy budou mít pořád štítky (tagy), které dávají bonus nebo postih k hodu a ten na 2k6 určí stupeň vašeho úspěchu.
Pryč jsou tahy a všechno se teď bude vyhodnocovat jediným hodem. Ten taky určí, zda se vás týká nějaká z hrozeb. To dá vypravěči větší kontrolu nad prostředím i následky. Hody se budou dělit do dvou kategorií – ty, které jen rychle určí výsledek nějaké akce a ty, které budou mít následky třeba v podobně negativních štítků, které vás ovlivní dlouhodobě. Dále se překopá systém vývoje postav, jejich vybavení atd.
Určitě se můžete ptát, jak tohle ovlivní staré dobré City of Mist. Sami tvůrci tvrdí, že původní systém je pro hru ideální takový, jaký je. Nebrání se ale myšlence, že časem vydají úpravu, jak hrát City of Mist v Mist Enginu. Pro další hry ale budou používat právě ten. Zároveň totiž oznamují své první fantasy.
Tvůrci nejednou mluvili o fantasy a komunitní ankety vypovídají o jeho populárnosti, teď ale konečně dostáváme víc informací. Kromě nového systému, který hru bude pohánět, víme, že Kickstarter začne už v únoru a bude se jednat o rustikální fantasy (ať už to znamená cokoliv) a bude se jmenovat Dragon Mist in the Misty Dungeon…
Ne, dělám si srandu, skutečný název nového projektu jednoho z nejlepších RPG studií v současnosti bude Legend in the Mist. Kdo ví, třeba se podíváme do doby, kdy Mlha obklopující slavné město současnosti byla ještě mladá nebo uvidíme mnohem víc ze světa, který by hry mohly krásně propojit. Každopádně ale věřím, že dostanu jedno z málo fantasy, které rád uvítám ve své knihovně i u stolu.