Na rovinu, na první přečtení jsem si byl jistý, že tu dnes bude řeč o hře se jménem Wilderbeast. Wild znamená divoký, beast znamená bestie, má to být hra o lovení divokých bestií ve stylu Monster Huntera, vždyť je to jasné jako facka. Jenže ne tak úplně docela. Beast možná znamená bestie – a jejich lovení bude vskutku hlavní herní náplní tohohle RPGéčka – ale to f nám do významu přece jen hází trochu vidle.
Feast totiž v angličtině znamená hostina. A ve WIlderfeast budete ta monstra a bestie lovit zvětšenou verzí kuchyňských příborů, naběreček, pánví, kleští a kdoví čeho všeho ještě. A pak si z nich dělat speciální ragů.
Premisa je to stejně vtipná, jako nápaditá. Wilderfeast se totiž drží hesla Jste to, co jíte, a tak se jednak budete mezi jednotlivými lovy posilovat všemožnými kulinářskými pochutinami, ze kterých dostanete různé bonusy a rezistence, ale také si budete moct vařit pokrmy přímo z monster, které skolíte a pomocí nich svým lidským lovcům propůjčovat jejich schopnosti. Součástí systému je tak balancování mezi vaší lidskou a bestiální stránkou, podle toho, jaká strategie vám pomůže vyzrát nad dalším gigantickým sokem.
Sympatický je i přístup, jakým Wilderfeast to lovení monster rámuje. Zjevně nepůjde o bezhlavou genocidu monstrpopulace v honbě za trofejemi. Naopak, hra se zřejmě ponese v enviromentálnějším duchu a vaše lovy budou často podložené spíše potřebou udržovat v oblasti rovnováhu mezi predátory a kořistí, případně snahou o rehabilitaci či krmení některých tvorů. Což je fajn, protože si člověk při hraní nemusí připadat jako fantasy pytlák kosící fantasy nosorožce kvůli fantasy lékům na erekční dysfunkce.
Wilderfeast dorazí na Kickstarter na podzim tohoto roku. Pokud byste rádi byli u toho, až se tak stane, stačí kliknout sem.