Snad už každému z hráčů během hraní stolních RPG zemřela postava, nebo musel alespoň oplakat milované NPC. Co se jim ale stane dál? Chtěli byste se ještě jednou ponořit do kůže trpasličího válečníka, kterého jste hráli na střední škole? Zavzpomínat na postavu, se kterou jste strávili celé roky? Přesně s takovou myšlenkou tvůrci přistoupili k tvorbě svého nového TTRPG s prostým názvem Ink, jehož kampaň před pár týdny doběhla na Backerkitu (tvůrci požadovali 164 tisíc korun a vybrali 450 tisíc).
Jejich svět je světem mrtvých. Takový, kde se jeho obyvatelé postupně stávají titulním inkoustem. Součástí nekonečných temných vod mezi jednotlivými ostrovy. Duše hrdinů se ale samozřejmě tomuto osudu snaží vyhnout. Vydávají se tedy na výpravu, aby nalezli cestu ven i sebe sama. Nebude to ale vůbec snadné.
Pravidla počítají s tím, že budete umírat. Zas a znovu. Neberou další úmrtí jako stopku, právě naopak. Třeba jen po smrti je možné s postavou postoupit na další úrovně. Kromě své duše má ale každá postava také svůj Stín. Ten jí umožňuje bojovat proti nástrahám posmrtné říše, učit se nové nadpřirozené schopnosti, ale zároveň má své vlastní pohnutky a cíle.
Celý svět Inku je rozdělený na ostrovy a temná moře. Obojí nabízí svá vlastní úskalí a přístup. Je ale důležité mezi ostrovy cestovat a hledat osamělé majáky, které slouží jako místa k odpočinku. Hlavně ale na nich sídlí zvláštní dušičky zvané Booristas. Tady autoři vyjadřují svou lásku k dobré kávě, a to myslím zcela vážně. Jejich speciální dovednost jim totiž umožnuje z temných vod inkoustu vařit speciální elixíry odemykající nové schopnosti postav. Úkolem hry je pak porazit unikátní bosse. V základních pravidlech by jich mělo být k dispozici deset, každý s vlastními schopnostmi, slabými i silnými stránkami.
Během hry tedy budete posilovat svou stínovou formu, získávat elixíry, vylepšovat svou postavu i loď na které se budete plavit, procházet ostrovy a hledat mocné nepřátele, jejichž poražení vám odemkne cestu dál. Budete odhalovat tajemství své smrti a řešit, co je zač onen Stín, který vás doprovází. Hlavní devízou systému by pak měl být akční soubojový systém, kde se akce hráčů i nepřátel odehrávají naráz a umožňují tak nebezpečný a rychlý konflikt.
Je v něm třeba pracovat s výdrží i efekty jako zapalování, mražení, otrava a další. Když jsem procházel texty o hře, trochu mi to celé připomnělo nepřiznanou inspiraci slavnou sérií videoher Dark Souls. Jelikož ale smrt není konec, ale postup a vlastně tu žádná jiná taková originální pravidla nejsou, říkám si: Proč ne? Kromě převodu svých starých postav do tohoto systému samozřejmě hra nabízí i tvorbu zcela nových.
Možnost podpořit hru v kampani bohužel již dávno pominula, a přestože je nadále možné RPG Ink předobjednávat přímo ze stránek tvůrců za 25 dolarů, tak se zasláním do Evropy obchod bohužel nepočítá. Nicméně součástí kampaně byla i PDF verze, tak snad se časem objeví třeba v obchodě DriveThruhRPG, když už do našich končit nedoputuje její knižní verze.