Codex of Worlds je v pořadí druhé rozšíření pro Příšeru týdne a zároveň je větší a dost možná i zajímavěji než předchozí Tome of Mysteries, které se zaměřovalo hlavně na magii a její uživatele. Codex of Worlds jako první nabízí pro pravidla něco, co by se dalo nazvat světem. Michal Sands hru od počátku připravoval jako systém založený na tom, co se děje kolem nás. Neodehrává se ve fantastických zemích a příšery, které používá, jsou založené na mytologii, filmech a městských legendách.
Na vypravěči už je pak to, aby našemu světu dal detaily a poslepoval všechny ty věci, které tak dobře známe. Codex of Worlds vás ale vezme za hranice známého světa, do jiných dimenzí, časů a míst. Zároveň představuje i další zajímavé mechaniky, které vylepší základní pravidla.
V původní Příšeře týdne jste měli skupinu, spolupracovali a tvořili společný příběh. Domlouval se koncept týmu, ale neměl silný mechanický základ, což se s novou příručkou mění. Teď už si budete připravovat, čím je váš tým i mechanicky. Nějaké bonusy bude mít skupina agentů ze skupiny na potírání monster, jiné přeživší děsivé události nebo třeba uprchlíci před Divokým honem. Příručka představí patnáct předpřipravených původů vašeho týmu.
Název příručky je pak odvozený od pětice nových rámců pro vaše kampaně, které se dají použít jako inspirace a mohou ovlivnit celé vyprávění příběhu. V zasazení Ten podivný starý dům zdědíte staré sídlo, kdy budete odhalovat jeho tajemství. Gotické století mluví samo za sebe – přinese příběhy z 19. století.
Snít s bohy vezme lovce do podivné surrealistické Evropy během alternativní renesance, Pochod příšer se vydá do středověku, kde jsou z lovců vyděděnci potřební pro přežití civilizace, ale přesto na ně všichni hledí skrz prsty a konečně Kostěné kopí se zase točí kolem přežití v době kamenné, kde monstra nejde často zabít jen prostou hrubou silou.
Jsou to jen rámce, takže pokud se vám nebude líbit třeba menší důraz na boj v Kostěném kopí, nikdo vám neříká, že nemůžete vzít boj z jiného světa, nebo dokonce původní příručky. Codex of Worlds nechce svazovat, ale naopak otvírat brány světů tak, aby měl samotný vypravěč i hráči pořád co největší volnost v zapojení vlastní fantasie.
Je to první kniha, která vychází rovnou v pevné vazbě a má přes čtyři sta stran. Z oficiálních stránek vydavatele jde už teď koupit v elektronické verzi za necelých pět set korun nebo ve fyzické za necelých devět set. Snad se časem dočkáme i českého překladu. Do té doby si musíme vystačit s příručkou v anglickém originále.