Cubicle 7 představilo obsah nového rozšíření pro RPG Warhammer Fantasy Roleplay. Tentokrát se podíváme na záhadný kontinent Lustria, který je rájem, ale také prokletým místem uprostřed zrádných oceánů Starého světa. Nepůjde tedy jen o to vyrazit na hrdinskou výpravu, ale také přežít hrozbu šílenství, nebezpečí moře i samotné Lustrie, která je chráněná magickou bariérou.
Ta ale poprvé za stovky let vypadá tak slabá, že skrz ní bude moct někdo projít a plundrovat bohatství ukryté za ní. Kletba ale není to jediné, co vaše hrdiny bude ohrožovat. Tropické místo je plné nejrůznějších jedovatých tvorů, monster a v neposlední řadě i ještěřích lidí, tedy Lizardmenů. Právě jejich kultura je z celé knihy cítit nejvíce. Inspirací jim totiž jsou nejvíc Aztékové a další kultury Střední Ameriky, pokud si tedy odmyslíme fakt, že jsou to humanoidní ještěři jezdící na dinosaurech.
Navíc jde o nejstarší rasu v celém fantasy Warhammeru. Služebníci prastarých, kteří přišli před stvořením lidí, trpaslíků i elfů. Dokonce před tím, než vznikl samotný Chaos. Není se tedy čemu divit, že jejich domovina skrývá odměny, kvůli kterým se vyplatí do ní vypravit a riskovat její zrádná pobřeží plná útesů, které už potopily nejednu loď.
Za mě je právě unikátní atmosféra to nejlepší, co může Lustria nabídnout. Pocit objevování ve stylu kolonialismu pořád není tak okoukaný. Navíc se podíváte do džunglí, najdete průzračné laguny a nasajete atmosféru dobrodružných knih. To celé zabalené do smrtícího nebezpečí číhajícího na každém kroku.
Navíc ještěří lidé nejsou jen nepřátelé. Jejich agenda je mnohem složitější. Ve službách svých spících pánů totiž mohou lidem i pomáhat. Minimálně dokud se jim to hodí. V době, kdy se postavy na Lustrii dostanou, už lidé na jejím pobřeží stihli založit několik osad. Nebude tedy nouze ani o potencionální zadavatele úkolů nebo místa, kde doplníte zásoby před výpravami do neprozkoumaného vnitrozemí a chrámových měst.
Nemluvě o tom, že největší zlo, které ohrožuje jak koloniální síly, tak ještěří lid, jsem ještě nezmínil. To se tam přesídlilo podzemními tunely už před celými věky a nejedná se o nikoho jiného než nechvalně známé skaveny. Krysáky, roznašeče moru a děti rohaté krysy.
Lustrie ale není malá. Jde o celý kontinent a je tu spousta menších frakcí, kteří budou v knize taky zpracovaní a povedlo se jim za cenu nemalých ztrát na pobřeží dorazit. Najdeme tu strašidelná pobřeží pod vládou upírů, severské nájezdníky i pevnost vznešených elfů. K tomu přibude i čtveřice nových kariér a celý systém, který se točí právě kolem založení a správy vlastní osady. K tomu jako bonus i několik nových nemocí a nápadů na dobrodružství. Navíc hráčům umožní hrát i za Skinky, tedy jeden z druhů ještěřích lidi.
The Peril of Lustria pro Warhammer Fantasy Roleplay rozhodně vypadá zajímavě. Odhalí ne tak známou část Starého světa a nabídne zcela jiná dobrodružství, než nabízí Říše inspirovaná primárně Evropou. Na více než dvou seti stranách se rozhodně jedná o pořádnou porci obsahu. Kniha v těchto dnech vychází v klasické i sběratelské edici.