Games Workshop vypadá na to, že na nové očekávané hře Warhammer: The Horus Heresy – Legions Imperialis slušně zapracoval. Bohužel, plánované srpnové vydání bylo odložené na neurčito, třebaže se hry máme dočkat ještě letos. My se zatím alespoň můžeme podívat na to, jak studio prezentuje hru a její mechanismy (základní informace o hře hledejte v minulém článku).
Herní plocha a další základní kusé údaje
Jak zaznělo už dříve, jedná se o malé měřítko 8mm, hra je koncipovaná na 3 000 bodů a hraje se na herní ploše o rozměrech 5 x 4 stopy, takže se vám na běžný wargamingový stůl vejde bez problému.
Skladba armád probíhá z detachmentů a formací. Formace jsou větší útvary tvořené detachmenty a na 1 500 bodů musíte mít alespoň jeden, takže na výše zmiňovaných 3 000 bodů dva. Demi-company musí mít jeden velitelský a jeden podpůrný detachment a k nim dva základní detachmenty s možností rozšíření (viz obrázek níže). Díky tomu lépe drží klíčové body na mapě.
Tento systém tvorby armád vychází ze starého Epicu a víceméně se již osvědčil. Docela slušně zabraňuje min-maxování různých jednotek a zaručuje to, že armáda na stole bude díky různorodosti vypadat pěkně a nikoliv jako jedna jednotka stokrát zopakovaná. Systém zároveň nutí hráče do hraní „základní pěchoty“, která je páteří celé hry.
Průběh herního kola
Ruku na srdce, Games Workshop se nesnažil znovu vymýšlet kolo a systém aktivací v Legions je relativně dobře známý. Jako první tajně rozdáte order tokeny, které ovlivňují chování vašich jednotek. Poté se hráči střídají v aktivaci detachmentů. Nejdříve se střídají v pohybu, poté ve střelbě / boji tváří v tvář, aby to celé zakončila end phase, tedy úklid bojiště. Opět napoví další obrázek:
Tento systém opravdu není ničím novým, umožňuje vcelku dynamicky reagovat na protivníka, avšak vyžaduje aspoň trošku plánování dopředu. Studio na něm dokazuje, že zná a umí i jiné systémy aktivací než klasický IGOUGO, jen ne bohužel ve zcela mainstreamových hrách.
Krev, olej a pochroumaný pancíř
Vyhodnocení střelby probíhá dost podobně jako v jiných hrách, jen je opět maličko zrychlené – logicky vzhledem k měřítku bitev. Hodíte na zásah a pokud se trefíte, soupeř se snaží přežít tím, že hodí armour save. Chybí zde roll to wound, který je nahrazený jinými charakteristikami zbraní. Například armour piercing snižuje hod kostkou, ligh zbraně nefungují proti obrněným cílům, engine killer dává za víc woundů a tak dál. Opět nic nového pod sluncem.
Pro mnoho hráčů může být ale překvapivý boj tváří v tvář. Už jen to, že základní hod je 2d6 a k tomu atribut CAF (u terminátorů např. 4). Zde budou hrát jistě roli modifikátory na téma přečíslení, kolikrát jednotka bojovala a tak dále. Z toho, co Games Workshop prozradilo, se zdá, že boj se bude odehrávat na bázi „platíčko vs platíčko“, což slibuje slušný cinematický zážitek na malém velkém bojišti.
Slovo závěrem
Co k tomu doda? Warhammer: The Horus Heresy – Legions Imperialis zní jako oživení Epicu, které přináší do hry mnoho pěkných a zábavných mechanik, jež odolaly zubu času. Jediné, v co musíme doufat, je to, že se hra v komunitě uchytí a bude jí s kým hrát. A já jdu přemýšlet, jakou Legii vlastně chci stavět...