Pax Porfiriana
Pax Porfiriana
Podrobnosti
Více než třicetileté období mexických dějin na přelomu 19. a 20. století, jehož podobu určovala politika prezidenta Porfirio Díaze, je příznačně nazýváno porfiriátem nebo také porfiriánským mírem (lat. Pax Porfiriana). Jednu z největších opor Díazova diktátorského režimu tvořili vlivní velkostatkáři (hacendados), kteří se pro rozšíření svých již tak rozsáhlých pozemků často uchýlili k nekalým praktikám ve formě úplatků či násilí. Volání po pozemkové reformě bylo hlavní příčinou konce porfiriátu a nastartování mexické revoluce, která trvala dalších bezmála dvacet let.
Pax Porfiriana je vůbec první „Pax“ hrou svérázného designéra Phila Eklunda. Její koncepty dále rozvinul ve hrách Pax Renaissance a Pax Emancipation. Cole Wehrle (Root, Oath) ji považoval za natolik inspirativní, že na jejích základech postavil vlastní Pax Pamir. V Pax Porfiriana se stáváte velkostatkářem rozšiřujícím svůj majetek a budujícím svou prestiž. Podaří-li se vám Díaze v průběhu hry svrhnout, zvítězíte, pokud se však Díaz udrží u moci až do konce hry, třeba právě díky vaší loajalitě, zvítězí nejbohatší velkostatkář.
Hra je určena pro 1–6 hráčů, přičemž každý z nich má ve svém tahu k dispozici 3 akce. Nechybí klasická nabídka karet, vykládání karet do řad, v nichž hráči zakládají své podniky (ranče, plantáže, doly, …), vylepšují infrastrukturu, vyvolávají nepokoje, nebo je naopak policejními zátahy potlačují, spekulují na trhu či vysílají své soukromé armády vymáhat další finanční prostředky. Změny režimu, pokusy o atentát či náhlé otřesy v podobě jednorázových událostí dávají hráčům příležitost převrátit zoufalou situaci v překvapivé vítězství. V krabici naleznete úctyhodných 220 karet, jejichž grafická úprava odráží pestrou škálu osobností a událostí mexické revoluce.